TILLYKKE med din fødselsdag
Glæder du dig til din fødselsdag ? Det gør jeg !
De fleste voksne har nok ikke længere den barndomsglæde, hvor man kunne lægge vågen den halve nat, og vente på at man blev vækket på sin fødselsdag.
I vores hjem har vi gjort det til en tradition at man bliver vækket på sengen, med lys, flag og sang, resten af familien har sørget for at dække bord, og vi tager os tid til at gøre det til en hyggelig morgen i hverdagens stress og jag.
Selv om jeg ikke har barndommensglæden længere, er det for mig stadig en ganske særlig dag, det er dagen der handler om mig, og det er min dag.
Hvad har det så med din kundeklub at gøre? Selvfølgelig skal du også sige tillykke til dine kunder på deres fødselsdag, for dig er de jo noget ganske særligt.
Når det kommer til kundeklubben kan du vælge 2 tilgange, udnytte deres fødselsdag til markedsføring, det lyder umiddelbart grænse overskridende, men det kan faktisk godt lade sig gøre på en pæn måde.
Alternativt kan du “bare” sende dem en hilsen.
Udnyt fødselsdagen til kundeklub markedsføring
Jeg er enig at du skal passe på her. Som i så mange andre henseender, skal vi passe på med at vores kundeklub ikke er en tilbuds klub, en succesfuld kundeklub er en klub hvor både kunden og butikken føler de får noget ud af det.
Så vi skal passe på vi ikke overskrider en grænse hvor folk føler vi invaderer deres privatliv, vi skal skabe et niveau hvor kunden føler de får mere værdi, end at vi bare sender dem et tilbud, hvordan kan vi så gøre det med en kundeklub?
I SMSKlub.dk kan du definere en fødselsdags hilsen der sendes på dagen, dagen før, op til en uge, og sågar også en måned før. Du vælger selv beskeden, og kan let flette felter ind som kundens navn, og deres butik.
Du bestemmer selv afsenderen af beskeden, op til 11 tegn.
Kundeklub i en restaurant eller cafe
De fleste vil godt kunne gennemskue det er et tilbud, og et trick til at få en kunde i butikken, men omvendt vil det være overskygget af at det er deres fødselsdag, og at du giver dem noget!
Hvis du bruger ovenstående eksempel kan det være en god ide, at skilte med tilbuddet også, men gøre det betinget af at man er medlem af kundeklubben. Medlemmerne får mere, end dem der ikke er medlem, og det giver dem noget værdi.
Kundeklub når du sælger parfume eller kosmetik
Glædelig fødselsdag fra pigerne i FIRMANAVN
Har du overvejet at give kunden en gave? For nogle lyder det dyrt, og de vil sikkert overveje hvor meget de får igen.
Snak med dine leverandører, hør om de har nogle vareprøver, og overbevis dem om at du skal kunne give det til kunderne, de får markedsført deres brand og du giver kunderne mere end de forventer.
Der er dog et par ting du skal huske. Sørg altid for at have pakket gaverne, så kunderne ikke føler at du er uforberedt, og de er til besvær for at få deres gave.
En anden ting du skal huske, er at din målgruppe er bred, du skal ikke give kvinde dufte til mænd, så bliver de skuffet, og du skal heller ikke give den nye One Direction parfume, til en dame på 50, men jeg er sikker på du kender dine kunder godt nok til at give dem lige det der passer til dem.
Fødselsdags beskeder er med i din kundeklub
Fødselsdags beskederne er en del af vores Kundeklub til 299 Kr. / måned!
Det kræver ingen ekstra moduler, og opsætningen er nem og simpel.
Vil du have en GRATIS kundeklub test konto?
Hej NAVN, Om en uge har du fødselsdag! Husk at booke bord allerede nu – på din fødselsdag spiser du gratis, hvis I er mere end 4 gæster.
Hav en fantastisk fødselsdag
FIRMANAVN