Kundeklub til vinhandlere der virker med din webshop og dit kasssystem

Kundeklub til vinhandlere der virker med din webshop og dit kasssystem

Som vinhandler er det vigtigt at have loyale kunder som kommer igen og igen. Et godt værktøj til netop at få loyale kunder, og ikke mindst få dem til at handle ved dig igen er en kundeklub. Her kommer vi med 4 gode muligheder til hvordan du kan bruge en kundeklub som vinhandler.

“Vin med mere” bruger en kundeklub fra SMSklub til at markedsføre sig til deres nuværende kunde – Både fra deres webshop og fysiske butik.

En kundeklub der virker med din webshop og fysisk butik

Det er anbefalesværdigt at være tilstede både online med en webshop og fysisk med en eller flere butikker. Derfor er det vigtigt at din kundeklub integrere både med din webshop og kassesystemet i din fysiske butik. På den måde kan du markedsføre dig til dine kunder uanset hvilken platform de kommer fra. Du kan altså give dine kunder en helhedsfornemmelse uanset hvordan de har interageret med din vinhandel – Nogle kalder det omnichannel, vi synes bare det er smart.

Brug din kundeklub til at markedsføre smagning af Vin/Gin/Rom/Portvin

En godt klassisk markedsføringsfremstød som vinhandler er at lave en smagning af Vin, Gin, Rom, Portvin, Champagne osv. Hvorfor? Ret simpelt fordi det virker, og dine kunder er mere villige til at købe, når de først har smagt på de forskellige produkter.

Konceptet er en genial idé, men den afhænger af, at der faktisk kommer nogle og deltager i din smagning. Så hvordan får man lige markedsført et smagnings arrangement som vinhandler? Man kan selvfølgelig bruge traditionelle metoder, som at få en annonce i avisen, og uddele flyers i butikken. Men når det kommer til stykket hvor mange fra din målgruppe rammer du egentlig på den måde.

Det er smart at benytte en kundeklub til at markedsføring. Du ved at disse kunder er interesseret i dine produkter. Med SMSklub kan du både udseende e-mail markedsføring og SMS-markedsføring ud til dine kunder. Du kan f.eks. også sende en kupon med 10% rabat til dem i samme omgang, og på den måde lokke endnu flere ned i butikken. Så brug din kundeklub i sammenspil med dine andre markedsføringsværktøjer.

Betalt medlemskab | Champagneklubben/Billigere vin

Du kan i SMSklub også lave grupper med betalende medlemmer. Hvis du f.eks. har lavet en medlemsgruppe, hvor medlemmerne betaler en månedlig pris for at være medlem og modtage eksklusive tilbud. Du kan nemt oprette en kundegruppe, og tilføje medlemmer til denne kundegruppe. Herefter kan du udsende markedsføring eksklusivt til de medlemmer der er i en valgt kundegruppe. Du kan også lave andre former for betalt medlemskab såsom, mere i bonus, mulighed for at købe limited edition, sjældne vine, billigere entre til smagninger m.fl.

Brug kuponer | Vis den nye vin grafisk eller brug det til kø tilbud

Med SMSKlub kan du nemt og simpelt oprette en kupon, og sende den ud til dine kunder i en SMS. Du kan bruge kuponer til at sende et billede af ny vin og lidt tekst om den. Du kan også sende en kupon hvis du har nogle kø tilbud. I sådan et tilfælde kan kuponen indløses nemt i butikken, og den kan kun bruges en gang.

Begynd at bruge din kundeklub!

Som vinhandler kan du altså markedsføre dig til din kundeklub på mange forskellige måder. Det handler bare om at komme i gang, og få nogle medlemmer. Det er nemt at få nye medlemmer til din kundeklub, du skal blot bede om deres telefonnummer når de handler, og indtaste det på kassen. Efterfølgende modtager kunden en SMS med et link, hvor de kan udfylde deres oplysninger. Er du interesseret i at prøve en kundeklub tilbyder vi at opsætte en GRATIS demo til dig – Klik herunder og kom i gang i dag.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

Campingforhandlere brug jeres kundeklub og skab mersalg

Campingforhandlere brug jeres kundeklub og skab mersalg

Som campingforhandler kan du bruge en kundeklub til, at lave mersalg til de kunder du allerede har. Med SMSKlub kan du nemt og simpelt begynde at markedsføre dig gennem flere markedsføringskanaler. En kundeklub er især god til at få kunder i butikken udenfor højsæsonen. Her giver vi dig som campingforhandler nogle konkrete tips & tricks til hvordan du kan bruge din kundeklub til at få kunderne til at komme igen og igen.

SMS markedsføring ved åbent hus

Med SMSKlub bliver kunderne nemt oprettet direkte i kassen når de handler. Herefter har du muligheden for at sende SMS markedsføring direkte til dem. 98% læser deres SMS’er og du er derfor sikker på at ramme dine kunder. Du kan f.eks. bruge SMS markedsføring når du holder åbent hus, eller når du holder tilbuds weekender.

Send kupon med tilbud eller gratis pølse og øl

Ved at sende en kupon med en gratis øl til åbent hus, eller et godt tilbud, får du kunderne ned i din butik. Her får du så muligheden for at sælge og mersælge. Ved at benytte SMSKlub’s kupon modul sikre du dig, at kuponen kun kan indløses én gang, samtidig med at det er nemt at oprette for dig.

Bonusprogram

Et andet godt værktøj til at få kunderne til, at komme igen er at give bonus i enten point eller procent. Bonus har den væsentlige fordel i forhold til at give rabat, at du både giver kunderne noget og samtidig giver dem et incitament til at komme tilbage til din butik og bruge den opsparede bonus. SMSKlub kan integreres med din kasse, så det hele kører automatisk.

Desuden kan du bruge modulet Automatisk SMS til, at minde dine kunder om hvor meget bonus de har opsparet i din butik. Dette er en meget effektiv måde at få kunderne ned i butikken.

Elektronisk Stempelkort | Få hver 10. toiletvæske gratis

Ved at oprette stempelkort til produkter som ofte sælges giver du dine kunder en tilknytning til din butik. F.eks. kan du give dine kunder hver 10. toiletvæske gratis. Stempelkortet oprettes nemt, og kører helt automatisk sammen med kassen. Klippene gives ved at sælge bestemte varenumre og indløses ved at oprette et 0,- produkt med andet varenummer.

Begynd at bruge din kundeklub i dag!

Du har nu fået et par bud på hvordan du som campingforhandler kan bruge en kundeklub. Du er meget velkommen til at kontakte os hvis du har nogle spørgsmål, eller ønsker at få en gratis demo af SMSKlub.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

Husk Mors Dag, Søndag d. 12 maj! Brug din kundeklub og markedsfør Mors Dag tilbud

Husk Mors Dag, Søndag d. 12 maj! Brug din kundeklub og markedsfør Mors Dag tilbud

Mors Dag er en oplagt markedsføringsmulighed. Du kan med fordel både markedsføre dig til dine allerede eksisterende kunder, der har en mor de skal fejre. Men du kan også markedsføre dig direkte til mødre med specielle Mors Dag tilbud. Så husk Mors Dag søndag d. 12 maj!

SMS markedsføring med Mors Dag tilbud

Du kan med fordel oprette Mors Dag tilbud, hvor du giver rabat på udvalgte varer. Du kan nemt og hurtigt nå ud til alle dine medlemmer ved at sende en simpel SMS. Husk at brug emojis for at sprede en god stemning.

Kupon med Mors Dag gave

Du kan nemt oprette en kupon i SMSKlub. En kupon kan kun bruges en gang, og så er den elektronisk og nem at indløse. Du kan sende den ud med SMS markedsføring, hvor du kan segmentere og på den måde ramme f.eks. kvinder i alderen 25-65+. Så sikre du dig at det kun er din målgruppe du sender kuponen til.
Du kan bare give mødrene en lille ting, men det vil alligevel gøre at dine kunder får en positiv relation til din butik, samtidig med at de kommer ned i butikken. Når de først er nede i butikken har du en god mulighed for at lave mersalg, eller præsentere nogle Mors Dag tilbud.

SMS markedsføring til medlemmer

Send SMS markedsføring til dine medlemmer. Du kan med fordel sende en venlig påmindelse, og samtidig præsentere nogle af dine tilbud, som er den perfekte Mors Dag gave.

Kom igang med at brug din kundeklub

Hvis du ikke har en kundeklub kan du få en GRATIS demo af SMSklub her.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

Brug en kundeklub på campingpladsen og skab mersalg

Brug en kundeklub på campingpladsen og skab mersalg

Kundeklubben er et vigtigt redskab til at få kunderne til at komme igen. På en campingplads kan der med fordel benyttes SMSKlub, da processerne i høj grad er automatiseret og simple. Kundeklubben kan både benyttes til at sende servicemeddelelser, mersalg samt at få campisterne til at komme tilbage til lige netop din plads. Har har vi samlet vores tips & tricks til hvordan du kan bruge en kundeklub bedst muligt.

SMS markedsføring med aktiviteter på pladsen

Ved at sende markedsføring ud med de aktiviteter, der foregår på pladsen sikre du dig et godt fremmøde, og dermed glade gæster. Et eksempel vil f.eks være at skrive ud lidt før at toget kører afsted.

Send en kupon med en gratis is

Hvis du sender en kupon med en gratis is på en varm sommerdag kan du være helt sikker på at der ikke går længe før at dine kunder står klar, og de køber forhåbentligt mere end en is. Med SMSKlub kan du nemt og hurtigt opsætte kuponer, der kun kan bruges en gang.

Special-tilbud til bestemte grupper

Med kundegrupper kan du dele dine gæster op, så du kan sende bestemt information ud. Det kan være salg af gas-test til fastliggere, som ikke er relevant for nomade-campisterne.

Informationer om området, events o.l. til nomade-campisterne, som fastliggerne godt ved.

Tilmelding til begivenheder

Hvis der lægges begivenheder op på Facebook, kan der med fordel sendes SMS ud til de besøgende på pladsen med link til begivenheden på Facebook, så man sikre at alle besøgende ser begivenheden.

Serviceinformationer

Hvis du ønsker at informerer enkelte gæster omkring deres vogne eller telte ifm. uvejr eller lignende. Det kan også være generel information til alle omkring, at I har været rundt på pladsen ifm. kraftig regn eller blæst og kontrolleret at alt er som det skal være.

Begynd at bruge din kundeklub i dag!

Hvis du er interesseret i flere af SMSKlubs funktioner kan du se dem her. Du er meget velkommen til at kontakte os hvis du har nogle spørgsmål, eller ønsker at få en gratis demo af SMSKlub.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

Kundeklub for bagere

Kundeklub for bagere

Du har helt sikkert hørt om dem, eller måske har du allerede en. Kundeklubben er kommet for at blive. Det er svært at få nye kunder ind i butikken – Til gengæld er det nemmere, at få kunderne til at komme igen. Her er kundeklubben et vigtigt redskab, som kan få dine kunder ned i butikken igen, igen og igen.

Der er mange bagere i Danmark, og mange af kunderne er stamkunder. Derfor er der også rigtigt mange muligheder for, at skabe en værdifuld kundeklub. Her kommer vi med vores bud på, hvordan du som bager kan bruge din kundeklub.

Send Kupon med specielle tilbud

Kunder elsker at få noget gratis. Ved at give dem en lille ting kan du næsten være sikker på, at de kommer ned i butikken. Når de er kommet ned i din butik går de oftest hjem med mere end hvad de kom efter.

F.eks. kan du give dem én gratis fastelavnsbolle, eller en gratis onsdagssnegl. Du kan nemt og hurtigt oprette en kupon i SMSKlub – Vi sørger for det hele (f.eks. kan kuponen kun blive brugt en gang pr. medlem). Når du har oprettet din kupon, skal du blot sende den afsted til de kunder du ønsker!

Send markedsføring ud med forudbestillinger op til helligdage

Et andet smart trick, er at sende en SMS ud hvor du fortæller dine kunder, at de kan lave forudbestillinger op til helligdage. Dette skaber mersalg, da du minder dine kunder om, at de skal have købt bagværk til den kommende helligdag. Samtidig kan det være med til, at give dig et overblik over hvor meget i skal have klar.

Send markedsføring kort før lukketid med dagens “rester”

Ved at sælge en pose med rester billigt bliver kunderne glade, og i mindsker samtidig madspild. Det er dog vigtigt, at i ikke gør det til de samme kunder hver dag, da det blot vil gøre at de ikke længere vil købe noget til fuld pris når de alligevel kan få det billigere når ved lukketid.

Hvert 10. rugbrød gratis med stempelkort!

Du kan med fordel benytte stempelkort til mange forskellige ting. F.eks. kan du give hvert 10. rugbrød gratis med et stempelkort. Du kan oprette og administrere elektroniske stempelkort nemt og simpelt med SMSKlub. På den måde kører det hele nemt og simpelt digitalt. Så du slipper for de gamle papkort, som kunderne glemmer, eller smider væk.

Vær kreativ og prøv noget nyt i din kundeklub

Det er vigtigt at du bruger din kundeklub og prøver at skabe en relation til kunderne. Du kan nemt og simpelt forenkle og automatisere mange administrative opgaver med SMSklub, læs mere om vores andre funktioner.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

Brug din kundeklub og skab mersalg i din cykelbutik

Brug din kundeklub og skab mersalg i din cykelbutik

Som cykelforhandler kan du bruge en kundeklub til mange forskellige former for markedsføring. Her giver vi dig nogle tips og tricks til hvordan du får mest muligt ud af din kundeklub.

Send tips og tricks til lapning af cykler på SMS, og gør dine kunder glade!

Det er vigtigt at du skiller dig ud overfor dine kunder, og skaber en relation til dem. Dette kan du gøre ved at sende nogle tips og tricks ud på SMS. Du kan f.eks. sende tricks til hvordan man lapper sin cykel. Et andet eksempel kunne være at sende dem en påmindelse om at det er ved at være tid til at få forårsklargjort landevejscykler, eller efterårsklargøring af mountainbikes.

Lav kundearrangementer, og giv dem en tilknytning til din butik!

Cykelture er et oplagt arrangement. Der kan f.eks. afholdes en cykeltur på mountainbikes, men også for dem som har en citybike, og nyder en hyggelig tur til vandet. På denne måde får du mulighed for at opfordre dine kunder til at komme ud på cyklen, samtidig med at du får mulighed for at få en snak med dem.

Oplæg om cykling er spændende for dine kunder, så hvorfor ikke holde det i din butik? En mulighed kunne være at få en tidligere cykelrytter til at holde et oplæg om sin karrierer. Du kan også prøve at få en professionel træner til at komme og holde et oplæg.

Hjælp dine kunder ved at invitere til en lærerig aften. Her kan du vise dine kunder hvordan de nemt og hurtigt vasker og vedligeholder deres cykler.

Uanset hvilket kundearrangement du vælger at afholde, så kan du markedsføre det direkte til din kundeklub med SMS.

Automatisk SMS til at informere dine kunder om at det er tid til at få vedligeholdt deres cykel

Vores modul ”Automatisk SMS” kan hurtigt og nemt opsættes til at automatisk at sende SMS’er til de af jeres kunder som har købt en cykel og har tilkøbt service. Opsætningen skal kun ske en gang, og processen er simpel.

Du skal blot vælge hvilken trigger der skal udløse den automatiske SMS.

Bagefter skal du vælge hvilke varenumre der skal udløse de automatiske SMS’er, og så skal du skrive beskeden. Du kan se et eksempel herunder.

Denne smarte funktion kan også benyttes til automatisk at sende SMS’er ud hvis kunderne ikke har været i din butik i f.eks. de sidste 3 mdr. Der er altså massere af muligheder med automatisk SMS.

Skab relationer til dine kunder

Du kan vise dine kunder at du kender dem, og sørge for at give dem en fordel ved at være medlem af din kundeklub på mange måder.

Få din egen App med kundekort. På den måde bliver du digital, og dine kunder slipper for at bøvle rundt med plastikkort. Du skal blot levere indholdet, og så sørger vi for at udvikle og udgive den i App Store og Google Play.

Bonus programmet sikre at dine kunder kommer tilbage. I din kundeklub kan du give dem bonus for deres køb, og du vælger selv om bonussen skal gives i procent eller point.

Begynd at opbygge din kundeklub

Det kan være meget værdifuldt for din virksomhed at have en god kundeklub. Dette tager tid at opbygge, og kunderne skal plejes. Mange af processerne kan forenkles og automatiseres ved brug af SMSklub.dk. Vi levere en skalerbar og solid løsning, hvor du nemt og simpelt kan håndtere dine kunder.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

Black Friday

Black Friday

Black Friday 2018 – Hvad gør du for dine medlemmer?


Flere og flere kunder spørger os, hvad vi synes de skal gøre op til Black Friday.

Her er vores råd helt klar. Dine kunder ved godt det er Black Friday, så gør mere ud at fortælle hvad du har af tilbud og nyheder til dine medlemmer end at fortælle dem det er Black Friday

Din seneste år har Black Friday taget Danmark med storm, hvert år bliver der meldt om nye rekorder både i fysiske butikker og på webshops.

Men mange butikker har en blandet følelse omkring Black Friday, er det endnu en dag vi skal give rabat?

Flere er også begyndt at proklamere kraftigt, at de ikke holder Black Friday, men rider med på muligheden for at markedsføre sig på den konto.

Hvad enten du er for eller imod Black Friday, så tag kundeklubben i brug og fortæl dine kunder, hvad der sker!


Dine medlemmer SKAL føle sig specielle


30% rabat,40% rabat, 50% rabat, vi ser det alle steder. Rabat er et super nemt budskab at kommunikere ud, men oftest er de viklet ind i en masse klausuler, så kunderne skal være virkelige skarpe for, at regne ud hvad der gives af rabat. Alternativt skal du lave rabat på hele butikken, og omvendt ved vi nok godt. at rabat ikke er den bedste forretning udfra et økonomisk synspunkt.

Lav istedet en række gode tilbud, der lokker kunderne til, og sørg for at være god til at lave mersalg af de varer, der ikke er sat ned. Du kan sagtens have begrænset tilbud i form af få varer, eller lav timetilbud på nogle få ting. Kunderne syntes det er sjovt og skal helt sikkert have lidt mere med hjem når de alligevel er ude at handle.

En anden oplagt mulighed er at give kunderne ekstra bonus på Black Friday. Giver du normalt kunderne 3% bonus som medlem af kundeklubben, kan du denne aften give 6% bonus til dine klubmedlemmer.

Modsat rabat sikrer bonus, at kunden kommer igen og handler. Rabat gør kun kunden glad her og nu, og de har glemt alt om det imorgen – bonus skal kunden komme igen for at få, så overvej om det ikke er den bedste mulighed.


Derfor skal du give DEM mere end DE regner med.


Hvordan gør jeg så det?

Send dem en SMS dagen før, hvor du gør dem nysgerrige! Fortæl dem at noget spændende eller vildt er på vej til netop dem, det vil sige gør SMSen personlig ved at skrive;

Hej “Navn” (Her fletter du navnet ind med flettefeltet Fornavn i SMS-sendere)

Det gør, at jeg som modtager føler, at det er mig og kun mig du skriver til.

På dagen når du åbner butikker sender du så medlemmerne en besked med, hvad der er helt specialt på Black Friday i din butik. Er det rabat? er det nyheder? Dobbelt bonus? eller måske et event for medlemmerne med et glas bobler eller lidt lækkert til ganen?

Gør det til en hyggelig dag

For det behøves faktisk ikke gå op i rabat, bonus eller tilbud.

Du kan gøre det til en hyggelig dag, hvor du giver dine kunder en oplevelse. Det husker de meget længere end rabat. Savner du inspiration? Så kan det gøres meget simpelt, lav lidt kaffe eller stil nogle forfriskende bobler frem, noget lækkert chokolade eller et par småkager gør meget ved hyggen, og så giv dig tid til at hjælpe, vejlede og forkæle dine kunder.

Vil du gøre mere ud af det, kan du sørge for at der kommer en udefra og vejleder dine kunder eller holder et foredrag, f.eks. kunne du få en atlet til at komme i din sportsbutik, eller en stylist i din tøjbutik.


Husk at du kan tidsbestemme din afsendelse

Tidsbestemt SMS-afsendelse

I vores SMS sender kan du indstille dato og tidspunkt for hvornår SMSen skal afsendes, så derfor kan du allerede nu planlægge, hvornår din næste kampagne præcist skal afsendes.


Men ved alle ikke det er Black Friday?


Jo! alle ved det er Black Friday, så jeg behøves ikke gøre noget?


Korrekt – alle ved det er Black Friday!

Forkert – Du skal gøre noget! Alle ved det er Black Friday, så der er stor konkurrence om kunderne, fortæl dine kunder hvad der sker hos dig, ellers kan du være sikker på nabobutikken fortæller, hvad der sker hos dem og kunderne besøger dem istedet.

Du vil vel gerne have de besøger dig? Se hvor let du kan sende en SMS Kampagne til dem her.

Hvad er din åbningstid?

Som minimum, så fortæl dine kunder, hvornår du holder åbent, i centeret du er i, eller i handelsstandsforeningen har I måske specielle åbningstider, fortæl dine kunder det, så de husker at komme forbi dig på Black Friday.


Fang dine kunde med Halloween Emojis 😱

Vi ved alle sammen at Emojis skaber blikfang, og giver et lille 🙂 hos kunderne!

Emojis kan du både bruge i dine SMS Kampagner, eller som til at skabe opmærksomhed på et emnefelt i en email

Halloween har indtaget Danmark med storm, og det er perfekt til at skabe lidt ekstra markedsføring, for din butik.

For at hjælpe dig godt igang, for du her vores bud på de bedste Emojis til din halloween kampagne.

Skræm dine kunder

Halloween er den aften hvor hekse, genfærd og mørkets magter slår sig løs, derfor ser vi ofte halloween kostumer der skræmmer.

👻 – Spøgelset
🧙‍♀️- Heksen
🧛 – Vampyren
🧟 – Zombien
🦇 – Flagermusen
☠️ – Dødninge hovedet
😱 – Den skræmte smiley

Trick or treat

På Halloween aften går børnene rundt, og råber “trick or treat”, herhjemme er det ligesom til fastelavn, slik eller ballade

🍫 – Chokolade baren
🍬 – Slik
🍭 – Slikkepinden
🍪 – Kagen
🍩 – Donut

Der er mere endnu…

Udover at skræmme og tigge efter slik, skal man også sikre den rette halloween stemning, til dette formål har vi fundet et par ekstra emojis

🎃 – Græskarlygten, selvfølgelig !
🕷️ – Edderkoppen
🏚️ – Det forladte hus
🌕 – Fuld månen
⚡ – Lynet
🕯️ – Stearing lyset
🗡️ – Sværdet
⚰️ – Kisten, hvem ved om de går igen 😱

Gå nu ud og skræm dine kunder

Vi håber du er klar til at skræmme dine kunder, og få gjort din Halloween markedsføring klar.

Mangler du en kundeklub står vi klar til at hjælpe dig med en gratis DEMO af SMSKlub.

Retten til at blive glemt

Retten til at blive glemt

… eller “The right to be forgotten”!

Det er nok en af de mest nævnte ting i forbindelse med persondataforordningen.

I SMSKlub har vi forberedt os på Persondataforordningen.

Du bør også forberede dig på at skulle ændre dine arbejdsgange i din virksomhed, eller din butik, men på nogle af de mest vigtige områder har vi forsøgt, at gøre det lidt nemmere at gå til.

Retten til at blive glemt er nok mest rettet mod store virksomheder som Facebook eller Google, som har rigtig mange persondataoplysninger, og man med sikkerhed skal vide de kan slettes.

Selvfølgelig skal man kunne slettes!

Det er medlemmet der ejer sine persondataoplysninger, de har blot valgt at udlåne dem til din kundeklub i en periode.

Så ja! Selvfølgelig skal de kunne slettes igen.

Men vi har en tilståelse! Hidtil når medlemmer er blevet slettet har vi sat en lille markering i databasen, der fortæller de er blevet slettet.

Alle medlemmets oplysninger var der stadig, men ikke tilgængelige, hverken for medlemmet, butikken, eller andre. Kun folk der kunne kigge dybt i SMSKlub databasen.

Vi tør godt vove den påstand, at SMSKlub ikke er et enkeltstående tilfælde, faktisk laves de fleste systemer således at data bare ikke vises længere, men er et sted i baggrunden.

Det gør det meget lettere at genskabe data når nogen fortryder sletningen og vi har tit set det i SMSKlub. Butikken sletter et medlem ved en fejl, og vi kan hurtigt og nemt genskabe et medlem.

Men sådan kan og må vi ikke gøre længere, fremover når folk bliver slettet er de væk, og den eneste fortryd knap er vores backup, hvor de også kun må være i en meget begrænset periode.

Dette gør at vi kan sikre “Retten til at blive glemt”

Ikke kun i din kundeklub

Din kundeklub er uden tvivl et af de steder, hvor du har meget persondata opbevaret.

Men når folk beder om at få slettet deres oplysninger, skal du tænke den længere end din kundeklub.

Hvor opbevarer du ellers persondata?

  • Har du en bunke med uopfordrede ansøgninger, du gemmer til næste gang du har en stilling?
  • Noterer du telefonnumre ned i en notesbog omkring skræddervarer, så de let kan få deres tøj igen?
  • Har du modtaget en mail fra vedkommende, selvom den kun indeholder deres navn er det persondata?

Alle steder hvor du gemmer persondata skal det fjernes, såfremt personen anmoder om det.

Går et medlem ind i din kundeklub og vælger at slette deres medlemsskab, vil det være okay, kun at slette deres oplysninger i kundeklubben.

Sådan håndterer SMSKlub retten til at blive glemt

Som sagt sørger vi for at medlemmets data bliver slettet helt fra vores database, når de anmoder om en sletning.

Samtidig ved vi, fra tidligere erfaringer, at en sletning godt kan være en fejl.

Derfor går der nu 14 dage fra medlemmet anmoder om at blive slettet, til de er fjernet i vores database.

I de 14 dage, har medlemmet mulighed for at fortryde.

I SMSKlub kan du, under Indstilling -> Systembeskeder, opsætte en besked der sendes ved sletning.

I beskeden bør du gøre opmærksom på, at deres bonus går tabt ved sletning og at de har 14 dage til at bruge deres opsparede bonus.

Samtidig kan du flette Tilmeldingsformularen ind i beskeden, her har medlemmet mulighed for at fortryde deres sletning de næste 14 dage.

For en god ordens skyld skal vi nævne at SMSKlub har 31 dages backup, så efter de 14 dage går der stadig 31 dage før oplysninger er slettet ude i vores backup.

Hvor længe må du gemme dine medlemmer?

Hvor længe må du gemme dine medlemmer?

Medlemmers data skal være relevante!

I SMSKlub har vi forberedt os på Persondataforordningen.

Du bør også forberede dig på at skulle ændre dine arbejdsgange i din virksomhed, eller din butik, men på nogle af de mest vigtige områder, har vi forsøgt at gøre det lidt nemmere at gå til.

Persondataforordningen beskriver at du kun må gemme data så længe det er relevant? Det er vidst et vidt begreb, men vi vil prøve at give vores bud på det og forklare, hvordan vi hjælper dig i SMSKlub.

Vi kalder det Aktive medlemmer.

Hvor længe er det relevant at gemme et medlem?

Det er relevant så længe vi taler om et aktivt medlem, men afhængig af branche kan det være meget forskelligt, hvordan man definere hvad et aktivt medlem er.

I SMSKlub ved vi, hvornår folk har opdateret deres oplysninger sidst, udfra det kan vi vurdere at de har været aktiv.

I de fleste tilfælde er SMSKlub integreret med Webshop, eller butikkens POS system, der fra ved vi, hvornår kunden sidst har handlet, udfra det kan vi vurdere at de har været aktiv.

Udfra din branche er det dog stadig meget forskelligt, hvordan man kan definere et medlem som aktivt, men vi har 3 eksempler, som du måske kan finde inspiration i:

Dagligvarebutik: Din kunde er kendetegnet ved at handle ofte, og køber ting de bruger hver dag. Hvis en kunde ikke har været aktiv, altså handlet eller opdateret deres oplysninger i et år, er de nok ikke aktive mere.

Tøjbutik: Din kunde er kendetegnet ved at de handler deres tøj hos dig, købsmønstre kan variere fra hver måned, til et par gange om året, nogle kunder måske kun årligt.

Hvis en kunde ikke har været aktiv, altså handlet eller opdateret deres oplysninger i 2 år, er de ikke aktive mere.

Brugskunst på vestkysten: Din butik ligger i et turistområde, og selvom du sagtens kan have loyale kunder der kommer igen og igen, kan det godt være de kun kommer én gang om året.

Enkelte år køber de måske ikke noget, derfor kan det være nærliggende, at sige at de ikke er aktive, hvis de ikke har handlet eller opdateret deres oplysninger i 3 år.

Hvad skal du gøre med ikke aktive medlemmer

Når et medlem ikke er aktivt længere, og deres oplysninger dermed ikke er relevante, set med persondataforordningens briller, er opskriften simpel.

Medlemmet skal slettes

Risikerer jeg ikke at miste en masse medlemmer, jeg har arbejdet hårdt for at få ind i min klub?

Jo! Desværre! Men det er meget bedre at have en kundeklub på 1.500 super aktive og loyale kunder, end en kundeklub på 2.000 medlemmer hvor de sidste 500 er trætte af at høre fra dig fordi de ikke handler hos dig mere.

Samtidig sikrer vi at borgeren kan være tryg ved at være medlem af vores klub, da deres data ikke opbevares ubegrænset.

Husk at skrive ind i dine betingelser hvor længe du gemmer medlemmernes data.

Bare rolig vi holder dig i hånden

Det kan være en stor opgave, at skulle holde øje med hvilke medlemmer der er aktive.

I SMSKlub har vi lavet en ny indstilling, kaldet Aktive medlemmer, du kan se den som rengøringskonen der altid rydder op i din Kundeklub.

Den kan hjælpe dig på flere måder.

Du opsætter en grundregel for hvor længe dine kunder må være inaktive, f.eks. 3 år, og herefter slettes de, inden da kan du opsætte en eller flere remindere.

Lad os tage et eksempel, hvor vi mener kunder må være inaktive i 3 år:

Efter 1 år og 6 måneder, sender vi en SMS:

“Vi savner dig! Det er længe siden vi har set dig i butikken, husk du kan opdatere dine oplysninger her: LINK TIL TILMELDNGSFORMULAR

Vi ses snart! Hilsen butikken”

På denne måde kan kunden opdatere sine oplysninger, og igen blive aktiv.

Efter 2 år, sender vi en SMS:

“Hej Navn! Vidste du at du har XX Kr. til gode i bonus? Kom ned i butikken og se alle nyhederne, vi kan helt sikkert finde noget der passer til dig 😉

Husk du kan opdatere dine oplysninger her: LINK TIL TILMELDNGSFORMULAR

Vi ses snart! Hilsen butikken”

Her slår vi på, at kunden også har bonus til gode de kan bruge i butikken, på den måde får vi dem ned i butikken, samtidig kan de opdatere deres oplysninger, og bliver et aktivt medlem igen.

Efter 2 år og 11 måneder, sender vi en SMS:

“Hej Navn! Det er længe siden vi har set dig, hvis du stadig vil være medlem skal vi bede dig bekræfte dine oplysninger her: LINK TIL TILMELDNGSFORMULAR

Hvis du ikke bekræfter du fortsat vil være medlem, er vi nødt til, rent lovgivningsmæssigt, at udmelde dig om en måned, din bonus på XX Kr. vil også blive slettet.

Hilsen butikken”

Her bliver vi mere bestemte, og fortæller konsekvensen, vi slår stadig på deres bonus, hvis de har interesse i klubben reagerer de helt sikkert.

Efter 3 år, sletter vi medlemmet:

Kunden har ikke handlet eller opdateret deres oplysninger i 3 år, og vi sletter dem fra Kundeklubben.

På den måde sørger vi for, at overholde persondataforordningen så det kun er relevante oplysninger, der er gemt i vores klub.

3 effektive salgstips

Hent vores whitepaper, og modtag 3 effektive salgstips! Vi hjælper dig med at skabe mersalg og loyale kunder.

Tak for at du downloadede vores whitepaper. Du modtager det på din e-mail i løbet af få minutter.

3 effektive salgstips

Hent vores whitepaper, og modtag 3 effektive salgstips! Vi hjælper dig med at skabe mersalg og loyale kunder.

Tak for at du downloadede vores whitepaper. Du modtager det på din e-mail i løbet af få minutter.