Kundeklub for bagere

Kundeklub for bagere

Du har helt sikkert hørt om dem, eller måske har du allerede en. Kundeklubben er kommet for at blive. Det er svært at få nye kunder ind i butikken – Til gengæld er det nemmere, at få kunderne til at komme igen. Her er kundeklubben et vigtigt redskab, som kan få dine kunder ned i butikken igen, igen og igen.

Der er mange bagere i Danmark, og mange af kunderne er stamkunder. Derfor er der også rigtigt mange muligheder for, at skabe en værdifuld kundeklub. Her kommer vi med vores bud på, hvordan du som bager kan bruge din kundeklub.

Send Kupon med specielle tilbud

Kunder elsker at få noget gratis. Ved at give dem en lille ting kan du næsten være sikker på, at de kommer ned i butikken. Når de er kommet ned i din butik går de oftest hjem med mere end hvad de kom efter.

F.eks. kan du give dem én gratis fastelavnsbolle, eller en gratis onsdagssnegl. Du kan nemt og hurtigt oprette en kupon i SMSKlub – Vi sørger for det hele (f.eks. kan kuponen kun blive brugt en gang pr. medlem). Når du har oprettet din kupon, skal du blot sende den afsted til de kunder du ønsker!

Send markedsføring ud med forudbestillinger op til helligdage

Et andet smart trick, er at sende en SMS ud hvor du fortæller dine kunder, at de kan lave forudbestillinger op til helligdage. Dette skaber mersalg, da du minder dine kunder om, at de skal have købt bagværk til den kommende helligdag. Samtidig kan det være med til, at give dig et overblik over hvor meget i skal have klar.

Send markedsføring kort før lukketid med dagens “rester”

Ved at sælge en pose med rester billigt bliver kunderne glade, og i mindsker samtidig madspild. Det er dog vigtigt, at i ikke gør det til de samme kunder hver dag, da det blot vil gøre at de ikke længere vil købe noget til fuld pris når de alligevel kan få det billigere når ved lukketid.

Hvert 10. rugbrød gratis med stempelkort!

Du kan med fordel benytte stempelkort til mange forskellige ting. F.eks. kan du give hvert 10. rugbrød gratis med et stempelkort. Du kan oprette og administrere elektroniske stempelkort nemt og simpelt med SMSKlub. På den måde kører det hele nemt og simpelt digitalt. Så du slipper for de gamle papkort, som kunderne glemmer, eller smider væk.

Vær kreativ og prøv noget nyt i din kundeklub

Det er vigtigt at du bruger din kundeklub og prøver at skabe en relation til kunderne. Du kan nemt og simpelt forenkle og automatisere mange administrative opgaver med SMSklub, læs mere om vores andre funktioner.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

Brug din kundeklub og skab mersalg i din cykelbutik

Brug din kundeklub og skab mersalg i din cykelbutik

Som cykelforhandler kan du bruge en kundeklub til mange forskellige former for markedsføring. Her giver vi dig nogle tips og tricks til hvordan du får mest muligt ud af din kundeklub.

Send tips og tricks til lapning af cykler på SMS, og gør dine kunder glade!

Det er vigtigt at du skiller dig ud overfor dine kunder, og skaber en relation til dem. Dette kan du gøre ved at sende nogle tips og tricks ud på SMS. Du kan f.eks. sende tricks til hvordan man lapper sin cykel. Et andet eksempel kunne være at sende dem en påmindelse om at det er ved at være tid til at få forårsklargjort landevejscykler, eller efterårsklargøring af mountainbikes.

Lav kundearrangementer, og giv dem en tilknytning til din butik!

Cykelture er et oplagt arrangement. Der kan f.eks. afholdes en cykeltur på mountainbikes, men også for dem som har en citybike, og nyder en hyggelig tur til vandet. På denne måde får du mulighed for at opfordre dine kunder til at komme ud på cyklen, samtidig med at du får mulighed for at få en snak med dem.

Oplæg om cykling er spændende for dine kunder, så hvorfor ikke holde det i din butik? En mulighed kunne være at få en tidligere cykelrytter til at holde et oplæg om sin karrierer. Du kan også prøve at få en professionel træner til at komme og holde et oplæg.

Hjælp dine kunder ved at invitere til en lærerig aften. Her kan du vise dine kunder hvordan de nemt og hurtigt vasker og vedligeholder deres cykler.

Uanset hvilket kundearrangement du vælger at afholde, så kan du markedsføre det direkte til din kundeklub med SMS.

Automatisk SMS til at informere dine kunder om at det er tid til at få vedligeholdt deres cykel

Vores modul ”Automatisk SMS” kan hurtigt og nemt opsættes til at automatisk at sende SMS’er til de af jeres kunder som har købt en cykel og har tilkøbt service. Opsætningen skal kun ske en gang, og processen er simpel.

Du skal blot vælge hvilken trigger der skal udløse den automatiske SMS.

Bagefter skal du vælge hvilke varenumre der skal udløse de automatiske SMS’er, og så skal du skrive beskeden. Du kan se et eksempel herunder.

Denne smarte funktion kan også benyttes til automatisk at sende SMS’er ud hvis kunderne ikke har været i din butik i f.eks. de sidste 3 mdr. Der er altså massere af muligheder med automatisk SMS.

Skab relationer til dine kunder

Du kan vise dine kunder at du kender dem, og sørge for at give dem en fordel ved at være medlem af din kundeklub på mange måder.

Få din egen App med kundekort. På den måde bliver du digital, og dine kunder slipper for at bøvle rundt med plastikkort. Du skal blot levere indholdet, og så sørger vi for at udvikle og udgive den i App Store og Google Play.

Bonus programmet sikre at dine kunder kommer tilbage. I din kundeklub kan du give dem bonus for deres køb, og du vælger selv om bonussen skal gives i procent eller point.

Begynd at opbygge din kundeklub

Det kan være meget værdifuldt for din virksomhed at have en god kundeklub. Dette tager tid at opbygge, og kunderne skal plejes. Mange af processerne kan forenkles og automatiseres ved brug af SMSklub.dk. Vi levere en skalerbar og solid løsning, hvor du nemt og simpelt kan håndtere dine kunder.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

Black Friday

Black Friday

Black Friday 2018 – Hvad gør du for dine medlemmer?


Flere og flere kunder spørger os, hvad vi synes de skal gøre op til Black Friday.

Her er vores råd helt klar. Dine kunder ved godt det er Black Friday, så gør mere ud at fortælle hvad du har af tilbud og nyheder til dine medlemmer end at fortælle dem det er Black Friday

Din seneste år har Black Friday taget Danmark med storm, hvert år bliver der meldt om nye rekorder både i fysiske butikker og på webshops.

Men mange butikker har en blandet følelse omkring Black Friday, er det endnu en dag vi skal give rabat?

Flere er også begyndt at proklamere kraftigt, at de ikke holder Black Friday, men rider med på muligheden for at markedsføre sig på den konto.

Hvad enten du er for eller imod Black Friday, så tag kundeklubben i brug og fortæl dine kunder, hvad der sker!


Dine medlemmer SKAL føle sig specielle


30% rabat,40% rabat, 50% rabat, vi ser det alle steder. Rabat er et super nemt budskab at kommunikere ud, men oftest er de viklet ind i en masse klausuler, så kunderne skal være virkelige skarpe for, at regne ud hvad der gives af rabat. Alternativt skal du lave rabat på hele butikken, og omvendt ved vi nok godt. at rabat ikke er den bedste forretning udfra et økonomisk synspunkt.

Lav istedet en række gode tilbud, der lokker kunderne til, og sørg for at være god til at lave mersalg af de varer, der ikke er sat ned. Du kan sagtens have begrænset tilbud i form af få varer, eller lav timetilbud på nogle få ting. Kunderne syntes det er sjovt og skal helt sikkert have lidt mere med hjem når de alligevel er ude at handle.

En anden oplagt mulighed er at give kunderne ekstra bonus på Black Friday. Giver du normalt kunderne 3% bonus som medlem af kundeklubben, kan du denne aften give 6% bonus til dine klubmedlemmer.

Modsat rabat sikrer bonus, at kunden kommer igen og handler. Rabat gør kun kunden glad her og nu, og de har glemt alt om det imorgen – bonus skal kunden komme igen for at få, så overvej om det ikke er den bedste mulighed.


Derfor skal du give DEM mere end DE regner med.


Hvordan gør jeg så det?

Send dem en SMS dagen før, hvor du gør dem nysgerrige! Fortæl dem at noget spændende eller vildt er på vej til netop dem, det vil sige gør SMSen personlig ved at skrive;

Hej “Navn” (Her fletter du navnet ind med flettefeltet Fornavn i SMS-sendere)

Det gør, at jeg som modtager føler, at det er mig og kun mig du skriver til.

På dagen når du åbner butikker sender du så medlemmerne en besked med, hvad der er helt specialt på Black Friday i din butik. Er det rabat? er det nyheder? Dobbelt bonus? eller måske et event for medlemmerne med et glas bobler eller lidt lækkert til ganen?

Gør det til en hyggelig dag

For det behøves faktisk ikke gå op i rabat, bonus eller tilbud.

Du kan gøre det til en hyggelig dag, hvor du giver dine kunder en oplevelse. Det husker de meget længere end rabat. Savner du inspiration? Så kan det gøres meget simpelt, lav lidt kaffe eller stil nogle forfriskende bobler frem, noget lækkert chokolade eller et par småkager gør meget ved hyggen, og så giv dig tid til at hjælpe, vejlede og forkæle dine kunder.

Vil du gøre mere ud af det, kan du sørge for at der kommer en udefra og vejleder dine kunder eller holder et foredrag, f.eks. kunne du få en atlet til at komme i din sportsbutik, eller en stylist i din tøjbutik.


Husk at du kan tidsbestemme din afsendelse

Tidsbestemt SMS-afsendelse

I vores SMS sender kan du indstille dato og tidspunkt for hvornår SMSen skal afsendes, så derfor kan du allerede nu planlægge, hvornår din næste kampagne præcist skal afsendes.


Men ved alle ikke det er Black Friday?


Jo! alle ved det er Black Friday, så jeg behøves ikke gøre noget?


Korrekt – alle ved det er Black Friday!

Forkert – Du skal gøre noget! Alle ved det er Black Friday, så der er stor konkurrence om kunderne, fortæl dine kunder hvad der sker hos dig, ellers kan du være sikker på nabobutikken fortæller, hvad der sker hos dem og kunderne besøger dem istedet.

Du vil vel gerne have de besøger dig? Se hvor let du kan sende en SMS Kampagne til dem her.

Hvad er din åbningstid?

Som minimum, så fortæl dine kunder, hvornår du holder åbent, i centeret du er i, eller i handelsstandsforeningen har I måske specielle åbningstider, fortæl dine kunder det, så de husker at komme forbi dig på Black Friday.


Fang dine kunde med Halloween Emojis 😱

Vi ved alle sammen at Emojis skaber blikfang, og giver et lille 🙂 hos kunderne!

Emojis kan du både bruge i dine SMS Kampagner, eller som til at skabe opmærksomhed på et emnefelt i en email

Halloween har indtaget Danmark med storm, og det er perfekt til at skabe lidt ekstra markedsføring, for din butik.

For at hjælpe dig godt igang, for du her vores bud på de bedste Emojis til din halloween kampagne.

Skræm dine kunder

Halloween er den aften hvor hekse, genfærd og mørkets magter slår sig løs, derfor ser vi ofte halloween kostumer der skræmmer.

👻 – Spøgelset
🧙‍♀️- Heksen
🧛 – Vampyren
🧟 – Zombien
🦇 – Flagermusen
☠️ – Dødninge hovedet
😱 – Den skræmte smiley

Trick or treat

På Halloween aften går børnene rundt, og råber “trick or treat”, herhjemme er det ligesom til fastelavn, slik eller ballade

🍫 – Chokolade baren
🍬 – Slik
🍭 – Slikkepinden
🍪 – Kagen
🍩 – Donut

Der er mere endnu…

Udover at skræmme og tigge efter slik, skal man også sikre den rette halloween stemning, til dette formål har vi fundet et par ekstra emojis

🎃 – Græskarlygten, selvfølgelig !
🕷️ – Edderkoppen
🏚️ – Det forladte hus
🌕 – Fuld månen
⚡ – Lynet
🕯️ – Stearing lyset
🗡️ – Sværdet
⚰️ – Kisten, hvem ved om de går igen 😱

Gå nu ud og skræm dine kunder

Vi håber du er klar til at skræmme dine kunder, og få gjort din Halloween markedsføring klar.

Mangler du en kundeklub står vi klar til at hjælpe dig med en gratis DEMO af SMSKlub.

Retten til at blive glemt

Retten til at blive glemt

… eller “The right to be forgotten”!

Det er nok en af de mest nævnte ting i forbindelse med persondataforordningen.

I SMSKlub har vi forberedt os på Persondataforordningen.

Du bør også forberede dig på at skulle ændre dine arbejdsgange i din virksomhed, eller din butik, men på nogle af de mest vigtige områder har vi forsøgt, at gøre det lidt nemmere at gå til.

Retten til at blive glemt er nok mest rettet mod store virksomheder som Facebook eller Google, som har rigtig mange persondataoplysninger, og man med sikkerhed skal vide de kan slettes.

Selvfølgelig skal man kunne slettes!

Det er medlemmet der ejer sine persondataoplysninger, de har blot valgt at udlåne dem til din kundeklub i en periode.

Så ja! Selvfølgelig skal de kunne slettes igen.

Men vi har en tilståelse! Hidtil når medlemmer er blevet slettet har vi sat en lille markering i databasen, der fortæller de er blevet slettet.

Alle medlemmets oplysninger var der stadig, men ikke tilgængelige, hverken for medlemmet, butikken, eller andre. Kun folk der kunne kigge dybt i SMSKlub databasen.

Vi tør godt vove den påstand, at SMSKlub ikke er et enkeltstående tilfælde, faktisk laves de fleste systemer således at data bare ikke vises længere, men er et sted i baggrunden.

Det gør det meget lettere at genskabe data når nogen fortryder sletningen og vi har tit set det i SMSKlub. Butikken sletter et medlem ved en fejl, og vi kan hurtigt og nemt genskabe et medlem.

Men sådan kan og må vi ikke gøre længere, fremover når folk bliver slettet er de væk, og den eneste fortryd knap er vores backup, hvor de også kun må være i en meget begrænset periode.

Dette gør at vi kan sikre “Retten til at blive glemt”

Ikke kun i din kundeklub

Din kundeklub er uden tvivl et af de steder, hvor du har meget persondata opbevaret.

Men når folk beder om at få slettet deres oplysninger, skal du tænke den længere end din kundeklub.

Hvor opbevarer du ellers persondata?

  • Har du en bunke med uopfordrede ansøgninger, du gemmer til næste gang du har en stilling?
  • Noterer du telefonnumre ned i en notesbog omkring skræddervarer, så de let kan få deres tøj igen?
  • Har du modtaget en mail fra vedkommende, selvom den kun indeholder deres navn er det persondata?

Alle steder hvor du gemmer persondata skal det fjernes, såfremt personen anmoder om det.

Går et medlem ind i din kundeklub og vælger at slette deres medlemsskab, vil det være okay, kun at slette deres oplysninger i kundeklubben.

Sådan håndterer SMSKlub retten til at blive glemt

Som sagt sørger vi for at medlemmets data bliver slettet helt fra vores database, når de anmoder om en sletning.

Samtidig ved vi, fra tidligere erfaringer, at en sletning godt kan være en fejl.

Derfor går der nu 14 dage fra medlemmet anmoder om at blive slettet, til de er fjernet i vores database.

I de 14 dage, har medlemmet mulighed for at fortryde.

I SMSKlub kan du, under Indstilling -> Systembeskeder, opsætte en besked der sendes ved sletning.

I beskeden bør du gøre opmærksom på, at deres bonus går tabt ved sletning og at de har 14 dage til at bruge deres opsparede bonus.

Samtidig kan du flette Tilmeldingsformularen ind i beskeden, her har medlemmet mulighed for at fortryde deres sletning de næste 14 dage.

For en god ordens skyld skal vi nævne at SMSKlub har 31 dages backup, så efter de 14 dage går der stadig 31 dage før oplysninger er slettet ude i vores backup.

Hvor længe må du gemme dine medlemmer?

Hvor længe må du gemme dine medlemmer?

Medlemmers data skal være relevante!

I SMSKlub har vi forberedt os på Persondataforordningen.

Du bør også forberede dig på at skulle ændre dine arbejdsgange i din virksomhed, eller din butik, men på nogle af de mest vigtige områder, har vi forsøgt at gøre det lidt nemmere at gå til.

Persondataforordningen beskriver at du kun må gemme data så længe det er relevant? Det er vidst et vidt begreb, men vi vil prøve at give vores bud på det og forklare, hvordan vi hjælper dig i SMSKlub.

Vi kalder det Aktive medlemmer.

Hvor længe er det relevant at gemme et medlem?

Det er relevant så længe vi taler om et aktivt medlem, men afhængig af branche kan det være meget forskelligt, hvordan man definere hvad et aktivt medlem er.

I SMSKlub ved vi, hvornår folk har opdateret deres oplysninger sidst, udfra det kan vi vurdere at de har været aktiv.

I de fleste tilfælde er SMSKlub integreret med Webshop, eller butikkens POS system, der fra ved vi, hvornår kunden sidst har handlet, udfra det kan vi vurdere at de har været aktiv.

Udfra din branche er det dog stadig meget forskelligt, hvordan man kan definere et medlem som aktivt, men vi har 3 eksempler, som du måske kan finde inspiration i:

Dagligvarebutik: Din kunde er kendetegnet ved at handle ofte, og køber ting de bruger hver dag. Hvis en kunde ikke har været aktiv, altså handlet eller opdateret deres oplysninger i et år, er de nok ikke aktive mere.

Tøjbutik: Din kunde er kendetegnet ved at de handler deres tøj hos dig, købsmønstre kan variere fra hver måned, til et par gange om året, nogle kunder måske kun årligt.

Hvis en kunde ikke har været aktiv, altså handlet eller opdateret deres oplysninger i 2 år, er de ikke aktive mere.

Brugskunst på vestkysten: Din butik ligger i et turistområde, og selvom du sagtens kan have loyale kunder der kommer igen og igen, kan det godt være de kun kommer én gang om året.

Enkelte år køber de måske ikke noget, derfor kan det være nærliggende, at sige at de ikke er aktive, hvis de ikke har handlet eller opdateret deres oplysninger i 3 år.

Hvad skal du gøre med ikke aktive medlemmer

Når et medlem ikke er aktivt længere, og deres oplysninger dermed ikke er relevante, set med persondataforordningens briller, er opskriften simpel.

Medlemmet skal slettes

Risikerer jeg ikke at miste en masse medlemmer, jeg har arbejdet hårdt for at få ind i min klub?

Jo! Desværre! Men det er meget bedre at have en kundeklub på 1.500 super aktive og loyale kunder, end en kundeklub på 2.000 medlemmer hvor de sidste 500 er trætte af at høre fra dig fordi de ikke handler hos dig mere.

Samtidig sikrer vi at borgeren kan være tryg ved at være medlem af vores klub, da deres data ikke opbevares ubegrænset.

Husk at skrive ind i dine betingelser hvor længe du gemmer medlemmernes data.

Bare rolig vi holder dig i hånden

Det kan være en stor opgave, at skulle holde øje med hvilke medlemmer der er aktive.

I SMSKlub har vi lavet en ny indstilling, kaldet Aktive medlemmer, du kan se den som rengøringskonen der altid rydder op i din Kundeklub.

Den kan hjælpe dig på flere måder.

Du opsætter en grundregel for hvor længe dine kunder må være inaktive, f.eks. 3 år, og herefter slettes de, inden da kan du opsætte en eller flere remindere.

Lad os tage et eksempel, hvor vi mener kunder må være inaktive i 3 år:

Efter 1 år og 6 måneder, sender vi en SMS:

“Vi savner dig! Det er længe siden vi har set dig i butikken, husk du kan opdatere dine oplysninger her: LINK TIL TILMELDNGSFORMULAR

Vi ses snart! Hilsen butikken”

På denne måde kan kunden opdatere sine oplysninger, og igen blive aktiv.

Efter 2 år, sender vi en SMS:

“Hej Navn! Vidste du at du har XX Kr. til gode i bonus? Kom ned i butikken og se alle nyhederne, vi kan helt sikkert finde noget der passer til dig 😉

Husk du kan opdatere dine oplysninger her: LINK TIL TILMELDNGSFORMULAR

Vi ses snart! Hilsen butikken”

Her slår vi på, at kunden også har bonus til gode de kan bruge i butikken, på den måde får vi dem ned i butikken, samtidig kan de opdatere deres oplysninger, og bliver et aktivt medlem igen.

Efter 2 år og 11 måneder, sender vi en SMS:

“Hej Navn! Det er længe siden vi har set dig, hvis du stadig vil være medlem skal vi bede dig bekræfte dine oplysninger her: LINK TIL TILMELDNGSFORMULAR

Hvis du ikke bekræfter du fortsat vil være medlem, er vi nødt til, rent lovgivningsmæssigt, at udmelde dig om en måned, din bonus på XX Kr. vil også blive slettet.

Hilsen butikken”

Her bliver vi mere bestemte, og fortæller konsekvensen, vi slår stadig på deres bonus, hvis de har interesse i klubben reagerer de helt sikkert.

Efter 3 år, sletter vi medlemmet:

Kunden har ikke handlet eller opdateret deres oplysninger i 3 år, og vi sletter dem fra Kundeklubben.

På den måde sørger vi for, at overholde persondataforordningen så det kun er relevante oplysninger, der er gemt i vores klub.

Sådan sikrer du samtykke fra din kunde

Sådan sikrer du samtykke fra din kunde

I SMSKlub har vi forberedt os på Persondataforordningen.

Du bør også forberede dig på at skulle ændre dine arbejdsgange i din virksomhed, eller din butik, men på nogle af de mest vigtige områder, har vi forsøgt at gøre det lidt nemmere at gå til.

Her vil vi gennemgå, hvordan du får samtykke fra dine kunder, eller populært sagt, få dine kunder til at “Accepterer dine betingelser”.

Derfor skal dine kunder acceptere betingelser

Hvorfor skal dine kunder pludseligt acceptere betingelser?

Det skal du heller ikke pludseligt, det har faktisk altid været et krav.

Den nye persondataforordning, stiller blot nogle øgede krav i, hvad du skal fortælle dine kunder.

I kraft af de nye bødestørrelser, giver det også rigtig god mening, at du holder styr på samtykket, så du kan bevise at dine kunder har accepteret dine betingelser.

Tidligere har man måske kunnet “undskylde” den med, at kunden altid kunne afmelde sig igen, og at betingelser var givet på en flyer ved indmeldelse.

Fremadrettet skal du være meget skarp på, at bevise hvornår kunden har accepteret betingelserne.

Samtidig bliver det endnu mere vigtigt at holde betingelser og permission til markedsføring adskilt.

F.eks. kan kunder sagtens have sagt Ja tak til nyhedsbreve, uden at kende dine betingelser.

Samtidig kan kunder også have accepteret betingelser til din kundeklub, men frabede sig markedsføring.

Dette skal du huske i dine betingelser

I SMSKlub anbefaler vi, at du altid har disse oplysninger med i dine betingelser:

  • Hvilke oplysninger indsamler du
  • Hvor længe opbevarer du kundens oplysninger
  • Hvem kan kunden rette henvendelse til hvis de har spørgsmål til “behandling” af deres oplysninger
  • Hvordan bliver de slettet

I forhold til din kundeklub anbefaler vi også du har følgende med:

  • Hvilke fordele er der i din klub
  • Hvor meget giver du i bonus
  • Udløber bonus
  • Hvordan kan bonus optjenes
  • Hvordan sender du din markedsføring? Mail og/eller SMS?

Husk aldrig at love mere end du kan holde.

Ønsker du f.eks. at afholde en årlig VIP Aften for dine medlemmer, men ved det kun sker hvis den første er en succes, så lad være at love det, men lad det være en overraskelse for kunden.

Så giver du dem mere end de forventer – og det skaber loyale kunder!

Husk at gemme kundens accept

Udover at dine betingelser er rigtige, er det også vigtigt, at du kan bevise dine kunde har accepteret dine betingelser.

Derfor anbefaler vi, at du i dit IT-system har en markering af hvornår de har accepteret betingelserne, og også gerne hvordan.

Har de f.eks. godkendt dem da de tilmeldte sig på hjemmesiden, skulle dit IT-system gerne fortælle dig tidspunktet og at de er godkendt via hjemmesiden, det kan endda være at du gemmer IP adressen, for at kunne fortælle præcis hvor de har godkendt det.

Har de godkendt dem i butikken ved tilmelding, ved at udfylde en formular, har kunden måske underskrevet betingelserne – i så fald, så husk at gemme disse for at kunne påvise kunden har accepteret betingelserne.

Dette har vi gjort i SMSKlub

Hos SMSKlub, ser vi det som vores fornemste opgave, at sikre du bruger et system, der holder dig i hånden i en travl hverdag.

Derfor har vi udvidet vores eksisterende betingelser. Betingelserne vises i tilmeldingsformularen, i Appen, og kan flettes ind i SMSen til nye kunder.

Når en kunde acceptere betingelserne, gemmer vi tidspunkt og metoden det er sket på, så du let har et overblik, hvis kunden skulle spørge.

Accepterer dine kunder ikke betingelserne ved tilmelding, kan vi sende en reminder ud i løbet af den første uge, vi sender endnu en påmindelse ud i ugen efter, og i løbet af den 3 uge, vil vi sørge for at medlemmet bliver slettet igen hvis de ikke har accepteret betingelserne.

Det er din garanti for, at du ikke opbevarer persondata, som du ikke har lov til at opbevare.

Har du spørgsmål til hvordan vi opbevarer persondata, eller håndterer samtykke, er du meget velkommen til at kontakte os.

Persondataforordningen – Sådan har vi forberedt SMSKlub

Persondataforordningen – Sådan har vi forberedt SMSKlub

Fra 25. Maj 2018, er vi allesammen, som virksomhed, som butik, som forening, pålagt at leve op til Persondataforordningen.

Du har sikkert allerede hørt en del om persondataforordningen, i daglig tale GDPR, og ved nok også at den indeholder store bødestørrelser, hvis den ikke bliver overholdt.

Persondataforordningen er mere end IT

Når man føler på ordet persondata, registrer man med det samme at det drejer sig om data. Data har IT afdelingen helt sikkert styr på!

Sandheden er desværre, at Persondataforordningen handler om meget mere end IT, når du har med ansatte, kunder eller frivillige at gøre, har de allesammen persondata på sig.

Hver eneste gang du noterer noget om kunden, såsom navn, mailadresse, mobilnummer, fødselsdag, er der tale om persondata, og for fremtiden skal du overveje meget kraftigt, hvordan disse både håndteres og gemmes.

Selv en Post-IT note på skærmen, med et telefonnummer, er persondata!

Derfor handler forordningen om meget mere end IT-systemer, og hvad din IT afdeling skal holde styr på.

Det drejer sig om hele din forretningsgang der, måske, skal tænkes anderledes.

3 ting du skal have fokus på i din kundeklub

I forhold til kundeklubber, har vi, hos SMSKlub, kigget på forordningen, og fundet 3 ting du bør være særligt opmærksomm på.

En af de meget omtalte ting i persondataforordningen er “The right to be forgotten”, eller “Retten til at blive glemt”.

I mange kundeklubber, eller email nyhedsbrevssystemer, kan du altid afmelde dig, så du ikke længere får nyhedsbreve, men betyder det at dine oplysninger er slettet? Som oftest er de ikke, de bliver gemt inde bagved, med oplysning om at du er afmeldt, men alle dine data vil stadig være tilgængelige!

For fremtiden skal dine kunder kunne slette deres oplysninger

En anden ny ting i GDPR, er at du kun må gemme data, så længe de er relevante.

Hvor længe data om kunder i en kundeklub er relevante, er svært at definere, og i vores optik, kan det sagtens være forskelligt fra branche til branche.

Det ændrer dog ikke på, at praksis for de fleste kundeklubber og nyhedsbrevssystemer idag, er at data gemmes i det uendelige.

Du må kun gemme data, så længe det er relevant

I SMSKlub, vil vi fremadrettet arbejde med dette under begrebet “Aktive medlemmer”.

Det er ingen hemmelighed, at du altid har skulle have medlemmet til at acceptere tilmelding til f.eks. nyhedsbrev eller SMS, men med persondataforordningens bødestørrelser, er vi alle nødt til bedre at kunne dokumentere samtykket.

Samtykket til markedsføringen er ikke det eneste vi skal kunne dokumentere, vi skal samtidig også være sikre på, at medlemmet er oplyst omkring hvilke data der gemmes, hvad de bruges til, og hvilke rettigheder medlemmet har – vi har nemlig kun deres data til “låns”, det er medlemmet der ejer deres data.

Du skal sikre du har samtykke fra medlemmet – at de har godkendt dine betingelser

Husker du at oplyse betingelserne hvergang et medlem tilmelder sig? Det tror jeg ikke, samtidig er det svært at dokumentere du har oplyst om dine betingelser.

Vi hjælper dig med din kundeklub

Hos SMSKlub, ser vi det som vores fornemste opgave, at sikre du bruger et system, der holder dig i hånden i en travl hverdag.

Derfor har vi forberedt SMSKlub med en masse nye ting der sikrer at din Kundeklub kan leve op til GDPR.

I det næste stykke tid, vil vi udgive en række artikler der forklarer, hvordan du sikrer:

Følg med her på siden, eller “Like os” på Facebook, så du kan leve op til Persondataforordningen.

SMS eller Email til din Kundeklub – Hvad virker bedst?

SMS eller Email til din Kundeklub – Hvad virker bedst?

Når det handler om at skabe forbindelse til sine kunder via mobilen har virksomheder to muligheder, som vi her vil sætte op imod hinanden for at du bedst kan danne din egen mening. Men vi vil også se på om det kan lade sig gøre at drage fordel af at bruge begge kanaler. Den såkaldte synergieffekt.

Disse to muligheder for markedsføring via mobilen omfatter SMS og e-mail. Hver mulighed har sine egne fordele. Men hvilken er den bedste løsning for din virksomhed?

Lad os hjælpe dig med at finde den rette kombination, og inspirere dig til hvordan du kan kombinere email og SMS, så du får det bedste resultat.

Læs mere »

Lær at få kunder ned i din butik med 160 tegn i en SMS

Lær at få kunder ned i din butik med 160 tegn i en SMS


160 tegn er hvad der kan være i en SMS. Det er de 160 tegn du skal bruge for at skabe interesse for dit produkt, skabe troværdighed og samtidig opfordre dem til at handle på det budskab du har sendt til dem.

Lær hvordan du udnytter 160 tegn til at få kunder i butikken.

Det lyder svært, men det er noget du kan lære. Brug vores eksempler til at hjælpe din kreativitet på vej.
Læs mere »

© SMSKlub ApS

Sælg mere med vores 3 Tips

Tilmeld dig og modtag vores whitepaper med 3 effektive salgstips

Tak for at du downloadede vores whitepaper. Du modtager det på din e-mail i løbet af få minutter.