Derfor skal du have en APP til din kundeklub

Derfor skal du have en APP til din kundeklub

En APP til din kundeklub kan byde på mange smarte funktioner, som kan gøre dine kunder endnu mere loyale. Vi har mere end 15 års erfaring indenfor kundeloyalitet og vi kan derfor hjælpe dig til at vælge den rigtige løsning, som giver værdi for dine kunder. I dette indlæg har vi samlet de bedste funktioner, som med sikkerhed også kan give værdi i din kundeklub.

Funktioner i en APP til din kundeklub

Medlemskort
Du kan gøre medlemskortet elektronisk, så slipper dine kunder for at skulle have et plastik kort med sig. Det elektroniske medlemskort er nemt at finde i APP’en, og det er ikke mindst nemt at scanne på kassen.

Stempelkort
Ved at oprette stempelkort til produkter som ofte sælges, giver du dine kunder en tilknytning til din butik. F.eks. kan du give dine kunder hver 10. kop kaffe gratis. Stempelkortet oprettes nemt, og kører helt automatisk sammen med kassen. Klippene gives ved at sælge bestemte varenumre og indløses ved at oprette et 0,- produkt med andet varenummer. Kunderne kan nemt se hvor mange stempler de har i APP’en.

Vise opsparet bonus
Hvis du giver dine kunder bonus er det godt at minde dem om hvor meget de egenligt har opsparet i bonus. Kunderne kan nemt selv tjekke det i APP’en.

Vise kvitteringer
Med en APP til din kundeklub kan du nemt og simpelt samle alle din kundes køb i APP’en, hvor de kan se kvitteringerne fra deres tidligere køb i din butik.

Vise kataloger
I kundeklub APP’en kan du lægge dine nyeste kataloger ind digitalt. På den måde får du dine seneste tilbud ud i dine kunders lommer.

Sende PUSH beskeder
En vigtig funktion er PUSH beskeder, hvor du kan sende notifikationer ud til medlemmerne af din kundeklub. Du kan f.eks. minde dem om hvor meget de har opsparet i bonus, eller at de kun mangler 3 stempler før de kan få en gratis kop kaffe. Du kan også sende en PUSH besked ud hvor medlemmerne af din kundeklub kan se dine fødselsdagstilbud under kataloger.

”BEACON” teknologi sender en notifikation når dine kunder går forbi din butik
”BEACON” teknologien er en af de nyste tendenser indenfor retail. Med denne funktion kan du sende en PUSH besked til medlemmerne af din kundeklub når de nærmer sig din butik. Her kan du f.eks. påminde dem om hvor meget de har opsparet i bonus.

Få gang i din kundeklub med din helt egen APP

Der er mange muligheder hvis du har en APP til din kundeklub. Hvis du har en APP til din kundeklub, giver du først og fremmest en værdi til dine kunder, da du gør det nemmere for dem at være medlem af din kundeklub. Desuden kan se frem til en langvarig besparelse hvis du hidtil har brugt penge på stempelkort og plastisk medlemskort.

Vil du høre mere om en kundeklub med din helt egen APP til din butik?
Vi er klar til at hjælpe dig, og vi kan hjælpe dig med at få den APP til din kundeklub, så du kan sælge mere og få mere loyale kunder. Du kan også prøve en GRATIS demo, hvor du på egen hånd kan opleve hvor nemt og simpelt SMSKlub er.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

Få en større kundeloyalitet og sælg mere i din planteskole

Få en større kundeloyalitet og sælg mere i din planteskole

Arbejder du i en planteskole, eller kender du en som gør? Vi har samlet vores tips & tricks til hvordan du kan sælge mere i en planteskole til mere loyale kunder ved at bruge en kundeklub.

Kundeloyalitet | Giv værdi til medlemmerne i din planteskoles kundeklub

Medlemmer vil gerne give tilbage
For at opbygge en høj kundeloyalitet, hvor dine kunder konsekvent vælger at handle i din planteskole er det vigtigt at du er villig til at give værdi til din kunder. Det vigtigste er sådan set at medlemmerne af din planteskoles kundeklub får følelsen af at de får lidt ekstra. Når medlemmerne af din kundeklub føler at du giver dem værdi og dermed mere end de forventede, så vil de nemlig gerne give tilbage. Men hvordan og hvad giver medlemmerne tilbage? For det første vil de stort set altid handle i din planteskole, da de jo har haft en god oplevelse. Næsten vigtigere er det at du nu har nogle ”ambassadører”, som spreder det gode ord om din planteskole. Men hvad giver loyale kunder ellers tilbage?

Loyale kunder køber mere
Hvis du har loyale kunder, der er medlem af din planteskoles kundeklub, kan du forvente at disse kommer ofter forbi din planteskole. Samtidig køber de for mere. Man kan tænke lidt på det som en investering i kunderne. Når man har en planteskole, er det jo noget sjovere først at sælge dem en hæk, og så efter lidt tid at sælge dem blomster og æbletræer osv. i stedet for kun at sælge én hæk. Der er altså en stor værdi ved at få nye kunder til at blive glade loyale kunder.

Loyale kunder er billigere at markedsføre sig til
En anden væsentlig fordel ved at have loyale kunder i din kundeklub er at de er langt billigere at markedsføre sig til. Dette er især tilfældet hvis de er medlemmer af din kundeklub. Med en kundeklub kan du f.eks. sende billig SMS markedsføring. På den måde kan du ramme specifikke målgrupper på det rigtige tidspunkt. Flere af butikkerne der benytter SMSKlub’ system ser oftest salget stige allerede 2 timer efter de har udsendt SMS markedsføring. Det er altså en målbar og effektiv markedsføringskanal. Hvis du har givet medlemmerne af din kundeklub en app er din planteskole også repræsenteret direkte på dine medlemmers telefon. Dermed har du muligheden for at udsende Push beskeder, fremvise din tilbudsavis og meget mere.

Send automatisk SMS markedsføring til alle der har købt en hæk

Et konkret forslag til hvordan du kan give dine kunder værdi er at give ekstra god brugs vejledning – Både i butikken men også efterfølgende. En god idé er at sende automatiske SMS’er, der påminder dine kunder om at det nu er tid til at klippe hækken, samt links til en video der forklare hvordan man bedst klipper en hæk.

Simpel opsætning af automatiske SMS kampagner i SMSKlub
Det lyder både tidskrævende og besværligt, men det er faktisk gjort nemt med SMSKlub. Du opsætter blot en gang en SMS kampagne, der skal afsendes til alle dem der har købt en hæk. Denne kampagne vil så fremover automatisk blive afsendt til de af dine medlemmer, som har købt en hæk – Nemmere bliver det ikke.

Omnichannel mulighed
Ved at udsende automatisk SMS markedsføring bruger du for alvor din kundeklub effektivt. Du giver dine kunder en ekstra værdi, som du kan implementere i resten af din markedsføring som en salgspointe. Samtidig benytter du også omnichannel markedsføring, hvor du rammer dine kunder gennem forskellige markedsføringskanaler.

Arranger kurser og aktiviteter for medlemmerne af din planteskoles kundeklub

Et andet konkret forslag til at øge kundeloyaliteten er at lave eksklusive arrangementer for medlemmer af din kundeklub. Du kan nemt og simpelt markedsføre dine arrangementer til din planteskoles kundeklub ved at udsende SMS markedsføring eller for den sags skyld og e-mail markedsføring.

Giv ud af din viden og inspirer dine medlemmer
Til disse arrangementer får du muligheden for at danne en relation til dine medlemmer, hvor du kan give dem vigtige tips og tricks, så de bliver mere bidt af havearbejde (og dermed køber mere ved din planteskole).

Lav skarpe tilbud til de fremmødte
Hvis du laver arrangementer, kan det også være en idé at lave nogle skarpe tilbud til de fremmødte medlemmer. Så kan du også lave direkte salg til arrangementet, hvor du kan vise dine nyeste produkter frem.

Begynd at bruge din kundeklub!

Der er altså mange muligheder hvor du med en kundeklub kan udbygge kundeloyaliteten, og fordelene ved de mere loyale kunder er at du sælger mere, samtidig med at du kan markedsføre din planteskole billigere.
Synes du at en kundeklub lyder interessant for din planteskole? Så kan du helt gratis og uforpligtende prøve en GRATIS demo af SMSklub herunder.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

Sådan skaffer du medlemmer til din kundeklub

Sådan skaffer du medlemmer til din kundeklub

Hvis du har en kundeklub eller bare er lidt nysgerrig på hvordan en kundeklub kan øge kundeloyaliteten, så skal du læse med her. Det er altafgørende for din kundeklub at den har medlemmer – Uden medlemmer er der ikke nogen kundeklub. Det kan faktisk være nemt at få kunder til at blive medlemmer. Du skal blot spørge på den rigtige måde og på det rigtige tidspunkt i købsprocessen. Det vigtigste er dog at du har noget som du kan “lokke” kunderne med, og du vil hurtigt se antallet af medlemmer af din kundeklub stige.

Tilmeld medlemmer af din kundeklub på kassen

I din fysiske butik foregår tilmeldingen nemt og simpelt. Hvis en kunde ønsker at blive medlem af din kundeklub skal ekspedienten blot indtaste kundens telefonnummer. Herefter modtager kunden en SMS med et link til en formular hvor de kan udfylde deres oplysninger, samt accepterer betingelserne. Dette sikre også at du er på den rigtige side af GDPR.

Tilmeldingsformular til din kundeklub på webshoppen

Hvis du har en webshop kan du også integrere en tilmeldingsformular på den. Du kan placerer den forskellige steder på din hjemmeside, samt få den til at poppe frem og tilbyde 10% i bonus hvis man bliver medlem af kundeklubben. Tilmeldingsformularen kan f.eks. også vises i kurven.Du kan læse mere om den smarte tilmeldingsformular her.

Annoncer medlemsfordelene ved din kundeklub

For at få dine kunder til at blive medlemmer af din kundeklub er det vigtigt at du annoncerer hvilke medlemsfordele du tilbyder. Det er derfor også vigtigt at du faktisk har nogle gode medlemsfordele. Gode medlemsfordele kunne være at give dine kunder 10% i bonus, eller at medlemmerne af din kundeklub får eksklusivt adgang til udsalg og tilbud før alle andre. Der er mange muligheder og du skal blot vælge dem der passer til din kunder, så du kan få medlemmer til din kundeklub.

Du kan annoncere dine medlemsfordele på flere måder. Du kan selvfølgelig inkludere det på din hjemmeside, samt i din annoncering på sociale medier. Det er også effektivt at have medlemsfordelene stående rundt omkring i butikken på f.eks. skilte og flyers.

Den bedste metode du kan annoncere dine medlemsfordele på er ret simpelt ved at spørge dine kunder når de handler ved dig. Du kan prøve forskellige ting af og se hvad der lige nøjagtigt virker på dine kunder. F.eks. “Er du medlem af vores kundeklub?” hvis kunden så siger nej kan du sige at de opspare 5% i bonus samt opnår andre fordele, og spørge dem om de kunne være interesseret i det.

Giv dine medlemmer værdi

Men før at der er nogle kunder, der ønsker at være medlem af din kundeklub er det vigtigt at du har noget at give dem. Noget der altid virker godt er at give dine kunder mulighed for at opspare bonus – Så giver du dem også en god grund til at komme tilbage til din butik. Der er mange andre måder at give dine kunder værdi på. Det kan f.eks. være at du sender dine kunder tips & tricks til dine produkter eller at de får eksklusive tilbud. Mulighederne er mange og du er altid velkommen til at kontakte os hvis du har brug for inspiration til hvordan du giver lige netop dine kunder mest muligt værdi.

Begynd at få flere medlemmer i din kundeklub!

Nu er der intet andet for end at begynde at annoncere dine medlemsfordele i din kundeklub og begynde at samle på medlemmer. Hvis du ikke allerede har en kundeklub er du mere end velkommen til at prøve en gratis demo af SMSklub herunder.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

Omnichannel i din sportsbutik med en kundeklub

Omnichannel i din sportsbutik med en kundeklub

Omnichannel er blevet en af de helt store markedsføringsbegreber. Forbrugerne benytter i stigende grad mere tid på deres smartphones og internettet. Det har medført mange nye digitale markedsføringsmuligheder.
Forbrugerne bliver udsat for markedsføring når de f.eks. scroller gennem familieferiebillederne på Facebook og Instagram, roder igennem deres mails, søger efter sportsbutikker på Google eller er medlem af en god kundeklub. Der er utallige muligheder, og det er derfor vigtigt at forbrugerne ikke får et forvirrende indtryk af din butik, men at du giver dem et troværdigt og positivt helhedsindtryk. Forbrugerne forventer at opleve omnichannel effekten, hvis de er medlem af din kundeklub ellers vælger de blot konkurrenten.

Det betyder at når medlemmerne i din kundeklub køber noget i din fysiske butik og opsparer bonus, så forventer de også at de kan bruge deres opsparede bonus i din webshop. Der er utallige muligheder, og hvis du bruger din kundeklub effektivt og giver dine medlemmer værdi, vil du få mere loyale kunder i din sportsbutik.

Integrer med dit kassesystem & din webshop

Med en kundeklub fra SMSKlub kan du give dine kunder omnichannel effekten i din sportsbutik. Vi har nemlig klaret den besværlige del med at integrere med dit kassesystem og webshop – Men det stopper ikke her, vores kundeklub integrer også med dit e-mailsystem. Alt dette gør at når medlemmerne af din kundeklub køber noget i din butik eller i din webshop, så bliver medlemmets oplysninger synkroniseret og opdateret på tværs af hele kundeklubben. Hvad kan du så bruge det til i din sportsforretning? Helt konkret betyder det at medlemmerne af din kundeklub ikke kun føler sig ”velkomne” i din fysiske butik men også på din webshop, da de opnår de samme fordele i din kundeklub.

Se kundeklubbens integrationer herunder

Med SMSKlub kan du give dine kunder en unik købsoplevelse

I dag efterspørger forbrugerne i stigende grad at det skal være en unik oplevelse at købe et produkt. Med SMSKlub kan du simpelt automatisere processerne, så dine medlemmer af din kundeklub vil få et endnu stærkere bånd til din sportsbutik og din kundeklub. Det handler om at give medlemmerne af din kundeklub det ekstra som de ikke forventer. Det vil f.eks. sige at hvis et medlem før har købt noget på din webshop, og kommer ned i din sportsbutik, hvor du slår kunden op når der skal betales, så kender du pludselig kundens navn, deres bonus, om de er medlem af en bestemt kundegruppe osv. Alt dette kan ekspedienten bruge til at give kunden en oplevelse af værtskab og personlig betjening.

SMS & E-mail markedsføring med SMSKlub

En vital og effektiv funktion i en kundeklub af SMSKlub er SMS markedsføring, hvor du billigt og hurtigt kan sende dit budskab ud til medlemmerne af din kundeklub! 98% læser SMS markedsføring (tallet taler for sig selv). Men i disse omnichannel tider, er det vigtigt at du rammer dine medlemmer af din kundeklub ensartet gennem flere forskellige medier. Derfor er det ideelt at kombinere SMS og e-mail markedsføring.

Du kan f.eks. oprette en e-mail markedsføringskampagne med tips til hvordan dine medlemmer af din kundeklub bedst rengør løbesko. Med e-mail markedsføring er det typisk kun 50% der åbner din e-mail og endnu færre der faktisk laver en handling. Derefter kan du opsætte en SMS med en kort opsummere din e-mail til de medlemmer, som ikke har åbnet din e-mail. Du kan derefter opsætte en anden SMS med en opfordring til handling til de medlemmer, som har læst din e-mail.

Efter at dine medlemmer har købt et par løbesko i enten din fysiske butik eller din webshop vil de modtage den e-mail du i forvejen har lavet. Hvis de ikke reagere på den vil medlemmet af din kundeklub modtage SMS markedsføring der rammer dem.

Der er mange muligheder for hvordan du kan kombinere din SMS og e-mail markedsføring med en kundeklub fra SMSKlub – Du kan også sende en SMS til de af medlemmerne der ikke har læst e-mailen om dit store udsalg, og sende en SMS med en påmindelse om at udsalget slutter i morgen.

SMS markedsføring i din kundeklub

Begynd at bruge din kundeklub!

Du kan altså markedsføre dig til din kundeklub på mange forskellige måder. Det handler bare om at komme i gang. Det er nemt at få nye medlemmer til din kundeklub, du skal blot bede om deres telefonnummer når de handler, og indtaste det på kassen. Efterfølgende modtager kunden en SMS med et link, hvor de kan udfylde deres oplysninger. Er du interesseret i at prøve en kundeklub tilbyder vi at opsætte en GRATIS demo til dig – Klik herunder og prøv en kundeklub selv.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

Planlæg dine markedsføringskampagner i god tid

Planlæg dine markedsføringskampagner i god tid

Det er ikke altid lige let at finde tiden til at opsætte de forskellige markedsføringskampagner – Især ikke hvis man laver dem i sidste øjeblik. Oftest vil man gerne markedsføre sig til kunder og medlemmer af ens kundeklub op til højtider og begivenheder, samtidig er der dog mange andre opgaver der skal udføres. Det er derfor en god idé at planlægge de forskellige markedsføringskampagner i forvejen.

SMS og e-mail markedsføring til din kundeklub

Med en kundeklub fra SMSKlub kan du brug SMS og e-mail markedsføring i et samspil, så du rammer medlemmerne af din kundeklub. På en stille efterårsdag kan du allerede planlægge dine markedsføringskampagne til Black Friday, Nye kollektioner, Ny vintermenu, Julesalget osv.

Sådan planlægger du markedsføring til din kundeklub

I dit e-mailsystem kan du oprette og planlægge nyhedsbrevene lige så lang tid i forvejen som du vil. Du kan naturligvis også oprette SMS markedsføringen i din kundeklub i forvejen. Til Black Friday kan du planlægge at der skal sendes en e-mail med dine tilbud samt informationer om åbningstider. Du kan også sende en e-mail med en invitation til dine medlemmer af kundeklubben, hvor de kan komme ind 2 timer før alle andre. Til dagen efter kan du planlægge en SMS kampagne, hvor du informerer dine kunder om at du har sendt dem en invitation på mail. Du kan også planlægge endnu en SMS kampagne, der bliver sendt dagen før Black Friday, hvor du minder dine medlemmer om at de er inviteret. Og hvis du virkeligt vil udnytte din kundeklub bør du også planlægge en kampagne, der bliver afsendt 1 time efter du har åbnet dørene, hvori du skriver at varerne bliver revet væk og de skal skynde sig hvis de skal nå at få fingrene i et godt tilbud.

Alt dette kan du altså sidde i ro og mag og planlægge lang tid i forvejen. På denne måde får du gennemtænkte markedsføringskampagner, der vil skabe resultater i din butik eller webshop

Har du brug for hjælp eller kreative inputs?

Vi sidder klar til at hjælpe dig med de spørgsmål eller problemer du skulle have. Har du brug for et friskt put eller en ny idé til hvordan du kan bruge din kundeklub, så vil vi gerne hjælpe dig! Hvis du endnu ikke bruger en kundeklub kan du herunder GRATIS prøve en kundeklub.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

En kundeklub for kundernes skyld i din sportsbutik

En kundeklub for kundernes skyld i din sportsbutik

Giv værdi til dine kunder

For at opbygge et positivt forhold til medlemmerne i din kundeklub er det godt at give dem en form for værdi. Her tænker vi ikke nødvendigvis værdi i form af en kontant værdi, men nærmere en service eller et tip. Her kan du f.eks. give dine medlemmer af din kundeklub en årlig påmindelse om at komme ned i din sportsbutik, og få lavet en løbetest. Når du giver medlemmerne værdi som de kan bruge til noget, så vil de gerne give noget tilbage til dig.

SMS løbeklub

Du kan med SMSKlub nemt opsætte en digital løbeklub for medlemmerne i din kundeklub. Her kan du opsætte et forløb over 4 uger, hvor du hver uge udsender en træningsplan på SMS. Du kan også komme med et par tips til hvordan man optimere sin træning, eller hvordan man bedst rengøre sine løbesko.

Giv bonus og se kunderne komme igen

Ved at give så lidt som 5% i bonus til medlemmerne af din kundeklub kan du være sikker på at de kommer igen. Det giver nemlig medlemmerne af din kundeklub et klart incitament til at komme tilbage til din butik, da de jo har penge tilgode ved dig – Også selvom det kun er 5%.

Brug stempelkort og få endnu mere loyale kunder

Med SMSKlub kan du give medlemmer af din kundeklub stempler ved vare som man hyppigt køber f.eks. badmintonbolde. Du kan så give dem hver 10. badmintonbold gratis. Ved stempelkort kan du forvente at kunderne kommer igen og igen fordi de jo ved at de får den 10. gratis.

Send en besked til dine kunder når de går forbi din sportsbutik

Ved brug af den smarte “Bluetooth Beacon” teknologi kan du udsende en push besked til de medlemmer, der har downloadet din app når de nærmer sig din butik. Desuden vil app’en automatisk åbne når de går ind i din sportsbutik. Med SMSKlub er det gjort nemt at opsætte for din kundeklub.

Inkluder fordelene ved kundeklubben i jeres markedsføring

Det vil være oplagt at markedsføre fordelene ved at være medlem i din kundeklub. F.eks at sætte et skilt op om SMS løbeklubben i butikken, i TV-spots osv.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

Kundeklub til Foodtrucks

Kundeklub til Foodtrucks

Har du en Foodtruck, madbod eller et sted du flytter rundt og sælger mad fra? Så kan du hente nogle lavthængende frugter ved at implementere en kundeklub sammen med dit kassesystem. Men det er vigtigt at du bruger de funktioner som din kundeklub har. Herunder giver vi dig et par tips & tricks til hvordan du kan bruge din kundeklub, og skabe mersalg!

Send ugens menukort ud med SMS markedsføring

Med SMS markedsføring kan du hurtigt og nemt nå ud til din målgruppe. Ikke nok med det så kan du benytte segmentering, så det kun er dem som bor i det område du er i der modtager din annoncering. Men hvorfor skal du overhovedet benytte SMS markedsføring? Fordi det virker – 98% læser en SMS når de modtager den. Her kan SMSKlub hjælpe dig vi tilbyder dig nemlig et simpelt system til din foodtruck, som endda integrere med dit kassesytem. Med vores system kan du nemt og billigt sende SMS markedsføring til dine kunder – Så du kan se salget stige.

Samarbejd med virksomheder og giv deres medarbejdere mere i bonus

En oplagt mulighed er at tage kontakt til virksomheder og tilbyde dem en attraktiv aftale. Her kan du f.eks. give dem 15% i bonus i stedet for 5%. På den måde kan du få faste kunder, som kommer ofte, og dermed få mere loyale kunder i din foodtruck.

Giv dine kunder et stempelkort

En anden effektiv metode er at lave et stempelkort. Her kan du give dine kunder noget gratis hver 10 gang de handler. På den måde sikre du dig at de kommer igen, for de skal jo lige have samlet nogle flere stempler. Her det lettest for såvel dig som dine kunder at have stempelkortet digitalt. Det kan du naturligvis oprette i SMSKlub.

Begynd at bruge din kundeklub!

En kundeklub kan med garanti øge salget i din foodtruck, så hvis du ikke allerede har en vil vi klart anbefale dig at prøve det af – Vi er sikre på at det vil give dig resultater.
Husk du kan altid prøve SMSKlub GRATIS, og vi står altid klar til at give dig et par ekstra tips & tricks.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

Kundeklub til vinhandlere der virker med din webshop og dit kasssystem

Kundeklub til vinhandlere der virker med din webshop og dit kasssystem

Som vinhandler er det vigtigt at have loyale kunder som kommer igen og igen. Et godt værktøj til netop at få loyale kunder, og ikke mindst få dem til at handle ved dig igen er en kundeklub. Her kommer vi med 4 gode muligheder til hvordan du kan bruge en kundeklub som vinhandler.

“Vin med mere” bruger en kundeklub fra SMSklub til at markedsføre sig til deres nuværende kunde – Både fra deres webshop og fysiske butik.

En kundeklub der virker med din webshop og fysisk butik

Det er anbefalesværdigt at være tilstede både online med en webshop og fysisk med en eller flere butikker. Derfor er det vigtigt at din kundeklub integrere både med din webshop og kassesystemet i din fysiske butik. På den måde kan du markedsføre dig til dine kunder uanset hvilken platform de kommer fra. Du kan altså give dine kunder en helhedsfornemmelse uanset hvordan de har interageret med din vinhandel – Nogle kalder det omnichannel, vi synes bare det er smart.

Brug din kundeklub til at markedsføre smagning af Vin/Gin/Rom/Portvin

En godt klassisk markedsføringsfremstød som vinhandler er at lave en smagning af Vin, Gin, Rom, Portvin, Champagne osv. Hvorfor? Ret simpelt fordi det virker, og dine kunder er mere villige til at købe, når de først har smagt på de forskellige produkter.

Konceptet er en genial idé, men den afhænger af, at der faktisk kommer nogle og deltager i din smagning. Så hvordan får man lige markedsført et smagnings arrangement som vinhandler? Man kan selvfølgelig bruge traditionelle metoder, som at få en annonce i avisen, og uddele flyers i butikken. Men når det kommer til stykket hvor mange fra din målgruppe rammer du egentlig på den måde.

Det er smart at benytte en kundeklub til at markedsføring. Du ved at disse kunder er interesseret i dine produkter. Med SMSklub kan du både udseende e-mail markedsføring og SMS-markedsføring ud til dine kunder. Du kan f.eks. også sende en kupon med 10% rabat til dem i samme omgang, og på den måde lokke endnu flere ned i butikken. Så brug din kundeklub i sammenspil med dine andre markedsføringsværktøjer.

Betalt medlemskab | Champagneklubben/Billigere vin

Du kan i SMSklub også lave grupper med betalende medlemmer. Hvis du f.eks. har lavet en medlemsgruppe, hvor medlemmerne betaler en månedlig pris for at være medlem og modtage eksklusive tilbud. Du kan nemt oprette en kundegruppe, og tilføje medlemmer til denne kundegruppe. Herefter kan du udsende markedsføring eksklusivt til de medlemmer der er i en valgt kundegruppe. Du kan også lave andre former for betalt medlemskab såsom, mere i bonus, mulighed for at købe limited edition, sjældne vine, billigere entre til smagninger m.fl.

Brug kuponer | Vis den nye vin grafisk eller brug det til kø tilbud

Med SMSKlub kan du nemt og simpelt oprette en kupon, og sende den ud til dine kunder i en SMS. Du kan bruge kuponer til at sende et billede af ny vin og lidt tekst om den. Du kan også sende en kupon hvis du har nogle kø tilbud. I sådan et tilfælde kan kuponen indløses nemt i butikken, og den kan kun bruges en gang.

Begynd at bruge din kundeklub!

Som vinhandler kan du altså markedsføre dig til din kundeklub på mange forskellige måder. Det handler bare om at komme i gang, og få nogle medlemmer. Det er nemt at få nye medlemmer til din kundeklub, du skal blot bede om deres telefonnummer når de handler, og indtaste det på kassen. Efterfølgende modtager kunden en SMS med et link, hvor de kan udfylde deres oplysninger. Er du interesseret i at prøve en kundeklub tilbyder vi at opsætte en GRATIS demo til dig – Klik herunder og kom i gang i dag.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

Campingforhandlere brug jeres kundeklub og skab mersalg

Campingforhandlere brug jeres kundeklub og skab mersalg

Som campingforhandler kan du bruge en kundeklub til, at lave mersalg til de kunder du allerede har. Med SMSKlub kan du nemt og simpelt begynde at markedsføre dig gennem flere markedsføringskanaler. En kundeklub er især god til at få kunder i butikken udenfor højsæsonen. Her giver vi dig som campingforhandler nogle konkrete tips & tricks til hvordan du kan bruge din kundeklub til at få kunderne til at komme igen og igen.

SMS markedsføring ved åbent hus

Med SMSKlub bliver kunderne nemt oprettet direkte i kassen når de handler. Herefter har du muligheden for at sende SMS markedsføring direkte til dem. 98% læser deres SMS’er og du er derfor sikker på at ramme dine kunder. Du kan f.eks. bruge SMS markedsføring når du holder åbent hus, eller når du holder tilbuds weekender.

Send kupon med tilbud eller gratis pølse og øl

Ved at sende en kupon med en gratis øl til åbent hus, eller et godt tilbud, får du kunderne ned i din butik. Her får du så muligheden for at sælge og mersælge. Ved at benytte SMSKlub’s kupon modul sikre du dig, at kuponen kun kan indløses én gang, samtidig med at det er nemt at oprette for dig.

Bonusprogram

Et andet godt værktøj til at få kunderne til, at komme igen er at give bonus i enten point eller procent. Bonus har den væsentlige fordel i forhold til at give rabat, at du både giver kunderne noget og samtidig giver dem et incitament til at komme tilbage til din butik og bruge den opsparede bonus. SMSKlub kan integreres med din kasse, så det hele kører automatisk.

Desuden kan du bruge modulet Automatisk SMS til, at minde dine kunder om hvor meget bonus de har opsparet i din butik. Dette er en meget effektiv måde at få kunderne ned i butikken.

Elektronisk Stempelkort | Få hver 10. toiletvæske gratis

Ved at oprette stempelkort til produkter som ofte sælges giver du dine kunder en tilknytning til din butik. F.eks. kan du give dine kunder hver 10. toiletvæske gratis. Stempelkortet oprettes nemt, og kører helt automatisk sammen med kassen. Klippene gives ved at sælge bestemte varenumre og indløses ved at oprette et 0,- produkt med andet varenummer.

Begynd at bruge din kundeklub i dag!

Du har nu fået et par bud på hvordan du som campingforhandler kan bruge en kundeklub. Du er meget velkommen til at kontakte os hvis du har nogle spørgsmål, eller ønsker at få en gratis demo af SMSKlub.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

Husk Mors Dag, Søndag d. 12 maj! Brug din kundeklub og markedsfør Mors Dag tilbud

Husk Mors Dag, Søndag d. 12 maj! Brug din kundeklub og markedsfør Mors Dag tilbud

Mors Dag er en oplagt markedsføringsmulighed. Du kan med fordel både markedsføre dig til dine allerede eksisterende kunder, der har en mor de skal fejre. Men du kan også markedsføre dig direkte til mødre med specielle Mors Dag tilbud. Så husk Mors Dag søndag d. 12 maj!

SMS markedsføring med Mors Dag tilbud

Du kan med fordel oprette Mors Dag tilbud, hvor du giver rabat på udvalgte varer. Du kan nemt og hurtigt nå ud til alle dine medlemmer ved at sende en simpel SMS. Husk at brug emojis for at sprede en god stemning.

Kupon med Mors Dag gave

Du kan nemt oprette en kupon i SMSKlub. En kupon kan kun bruges en gang, og så er den elektronisk og nem at indløse. Du kan sende den ud med SMS markedsføring, hvor du kan segmentere og på den måde ramme f.eks. kvinder i alderen 25-65+. Så sikre du dig at det kun er din målgruppe du sender kuponen til.
Du kan bare give mødrene en lille ting, men det vil alligevel gøre at dine kunder får en positiv relation til din butik, samtidig med at de kommer ned i butikken. Når de først er nede i butikken har du en god mulighed for at lave mersalg, eller præsentere nogle Mors Dag tilbud.

SMS markedsføring til medlemmer

Send SMS markedsføring til dine medlemmer. Du kan med fordel sende en venlig påmindelse, og samtidig præsentere nogle af dine tilbud, som er den perfekte Mors Dag gave.

Kom igang med at brug din kundeklub

Hvis du ikke har en kundeklub kan du få en GRATIS demo af SMSklub her.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

© SMSKlub ApS

Sælg mere med vores 3 Tips

Tilmeld dig og modtag vores whitepaper med 3 effektive salgstips

Tak for at du downloadede vores whitepaper. Du modtager det på din e-mail i løbet af få minutter.