Sådan skaffer du medlemmer til din kundeklub

Sådan skaffer du medlemmer til din kundeklub

Hvis du har en kundeklub eller bare er lidt nysgerrig på hvordan en kundeklub kan øge kundeloyaliteten, så skal du læse med her. Det er altafgørende for din kundeklub at den har medlemmer – Uden medlemmer er der ikke nogen kundeklub. Det kan faktisk være nemt at få kunder til at blive medlemmer. Du skal blot spørge på den rigtige måde og på det rigtige tidspunkt i købsprocessen. Det vigtigste er dog at du har noget som du kan “lokke” kunderne med, og du vil hurtigt se antallet af medlemmer af din kundeklub stige.

Tilmeld medlemmer af din kundeklub på kassen

I din fysiske butik foregår tilmeldingen nemt og simpelt. Hvis en kunde ønsker at blive medlem af din kundeklub skal ekspedienten blot indtaste kundens telefonnummer. Herefter modtager kunden en SMS med et link til en formular hvor de kan udfylde deres oplysninger, samt accepterer betingelserne. Dette sikre også at du er på den rigtige side af GDPR.

Tilmeldingsformular til din kundeklub på webshoppen

Hvis du har en webshop kan du også integrere en tilmeldingsformular på den. Du kan placerer den forskellige steder på din hjemmeside, samt få den til at poppe frem og tilbyde 10% i bonus hvis man bliver medlem af kundeklubben. Tilmeldingsformularen kan f.eks. også vises i kurven.Du kan læse mere om den smarte tilmeldingsformular her.

Annoncer medlemsfordelene ved din kundeklub

For at få dine kunder til at blive medlemmer af din kundeklub er det vigtigt at du annoncerer hvilke medlemsfordele du tilbyder. Det er derfor også vigtigt at du faktisk har nogle gode medlemsfordele. Gode medlemsfordele kunne være at give dine kunder 10% i bonus, eller at medlemmerne af din kundeklub får eksklusivt adgang til udsalg og tilbud før alle andre. Der er mange muligheder og du skal blot vælge dem der passer til din kunder, så du kan få medlemmer til din kundeklub.

Du kan annoncere dine medlemsfordele på flere måder. Du kan selvfølgelig inkludere det på din hjemmeside, samt i din annoncering på sociale medier. Det er også effektivt at have medlemsfordelene stående rundt omkring i butikken på f.eks. skilte og flyers.

Den bedste metode du kan annoncere dine medlemsfordele på er ret simpelt ved at spørge dine kunder når de handler ved dig. Du kan prøve forskellige ting af og se hvad der lige nøjagtigt virker på dine kunder. F.eks. “Er du medlem af vores kundeklub?” hvis kunden så siger nej kan du sige at de opspare 5% i bonus samt opnår andre fordele, og spørge dem om de kunne være interesseret i det.

Giv dine medlemmer værdi

Men før at der er nogle kunder, der ønsker at være medlem af din kundeklub er det vigtigt at du har noget at give dem. Noget der altid virker godt er at give dine kunder mulighed for at opspare bonus – Så giver du dem også en god grund til at komme tilbage til din butik. Der er mange andre måder at give dine kunder værdi på. Det kan f.eks. være at du sender dine kunder tips & tricks til dine produkter eller at de får eksklusive tilbud. Mulighederne er mange og du er altid velkommen til at kontakte os hvis du har brug for inspiration til hvordan du giver lige netop dine kunder mest muligt værdi.

Begynd at få flere medlemmer i din kundeklub!

Nu er der intet andet for end at begynde at annoncere dine medlemsfordele i din kundeklub og begynde at samle på medlemmer. Hvis du ikke allerede har en kundeklub er du mere end velkommen til at prøve en gratis demo af SMSklub herunder.

Prøv en GRATIS demo af SMSKlub i dag!

Du kan helt gratis og uforpligtende prøve SMSKlub.dk. Du kan tilmelde dig ved at klikke her!

© SMSKlub ApS

Sælg mere med vores 3 Tips

Tilmeld dig og modtag vores whitepaper med 3 effektive salgstips

Tak for at du downloadede vores whitepaper. Du modtager det på din e-mail i løbet af få minutter.