SMS Marketing – 3 grunde til at dine kunder kan lide det
Undersøgelser viser at telefonen er noget vi tager med i seng. Det sidste vi tjekker om aftenen inden vi sover, og det første vi tjekker om morgenen når vi står op.
Det bliver ikke meget mere intimt end dette.
Det betyder at vi er helt tæt på kunden i vores SMS-marketing. Dette kan afskrække nogen der gerne vil prøve kræfter med SMS som marketingkanal overfor deres kunder: ” Skræmmer jeg dem væk? Er det ikke FOR påtrængende?”, tænker flere. Og med god grund, fordi man skal opføre sig ordenligt i sin kommunikation med eksisterende kunder, og ikke mindst med potentielle kunder.
Men nok om det med at være bange for at bruge SMS som et kommunikationsmiddel, for her får du tre gode grunde til at folk faktisk elsker SMS som en metode til at opretholde kommunikationen mellem butik og kunde.
1: Man deltager frivilligt, og kan afmelde sig nemt
Man har selv skrevet sig op til at modtage tilbud via SMS, og man kan nemt afmelde sig igen.
I nyhedsbreve er afmeldingen som regel gemt med lille skrift i bunden af en reklame mail. Med SMS, kan du afmelde dig hurtigt ved at sende en SMS, hvor man f.eks. sender “BUTIK STOP” til 1272, så afmeldes du nyheder fra Butikkens Kundeklub.
Dette skaber tryghed, da man kontinuerligt tilbyder folk muligheden for at afmelde sig.
Der er ikke noget værre end at gemme de vigtige detaljer væk med lille skrift – det ved alle.
Med SMS undgår du dette, og er dermed mere transparent i forhold til din kunde. Dette øger kundernes loyalitet til dig og din butik.
2: Data viser at SMS konverterer højere end andre metoder
Når tilliden er etableret, og man har forstået den intime relation man kan få med sin kunde via SMS, så er det tid til at se på tallene, og bundlinjen.
- Indenfor e-mailmarketing, via nyhedsbreve, er gennemsnittet på åbninger af nyhedsbreve cirka 20 % på tværs af brancher. Det vil sige at med nyhedsbrevet er der 20 % som ser dit tilbud, med SMS er tallet 98 % i forhold til hvor mange som ser dit tilbud.
- Folk svarer på en SMS indenfor 90 sekunder i gennemsnit. Folk svarer på et nyhedsbrev indenfor 2 ½ dag i gennemsnit. Desto længere tid mellem eksponering og handling, desto større chance for at miste salget.
- Click Through Rate (CTR) på tilbud via SMS er 19 % og ved udsendelse af nyhedsbrev er den gennemsnitligt på 4 %. 5 x så mange klikker sig videre til din hjemmeside via SMS.
- Beskeder som en person gennemsnitligt modtager pr måned via mail er 1216. SMS’er en person gennemsnitligt modtager per måned er 178. Hvilket betyder at du ikke drukner i mængden, og for hurtigt ryger i spamkategorien.
- Dine SMS’er ryger ikke i noget spamfilter, som dine nyhedsbreve ville kunne gøre.
3: Du booster kundeloyaliteten med en SMS Kundeklub
Ærlig og transparent kommunikation med dine kunder via SMS sikrer en kontinuerlig dialog. Det er dog vigtigt, at man ikke misbruger til for hyppig udsendelse, eller til skidt kommunikation som presser dine kunder i det intime forhold som SMS marketing er. Husk på at du er i helt tæt kontakt med din kunde. Misbrug ikke dette til at presse for meget. Hjælp din kunde i stedet.
Hvis du så blot overholder disse simple spilleregler for kommunikation via SMS, så viser al statistik at det er en god forretning for dig. Med Smsklub.dk vil du modtage data der understøtter denne viden, således at du ikke er tvivl om denne form for marketing kunne være noget for dig og din forretning.
Og som prikken over I’et så er antallet af kunder som vender tilbage og køber, gang efter gang, også højere, end ved andre former for markedsføringstiltag.
Kom godt igang med SMS Markedsføring
Vores kundeklub er nem og enkel, og kan integreres med din kasse så dine kunder kan optjene bonus af deres køb.