Få en større kundeloyalitet og sælg mere i din planteskole
Arbejder du i en planteskole, eller kender du en som gør? Vi har samlet vores tips & tricks til hvordan du kan sælge mere i en planteskole til mere loyale kunder ved at bruge en kundeklub.
Kundeloyalitet | Giv værdi til medlemmerne i din planteskoles kundeklub
Medlemmer vil gerne give tilbage
For at opbygge en høj kundeloyalitet, hvor dine kunder konsekvent vælger at handle i din planteskole er det vigtigt at du er villig til at give værdi til din kunder. Det vigtigste er sådan set at medlemmerne af din planteskoles kundeklub får følelsen af at de får lidt ekstra. Når medlemmerne af din kundeklub føler at du giver dem værdi og dermed mere end de forventede, så vil de nemlig gerne give tilbage. Men hvordan og hvad giver medlemmerne tilbage? For det første vil de stort set altid handle i din planteskole, da de jo har haft en god oplevelse. Næsten vigtigere er det at du nu har nogle ”ambassadører”, som spreder det gode ord om din planteskole. Men hvad giver loyale kunder ellers tilbage?
Loyale kunder køber mere
Hvis du har loyale kunder, der er medlem af din planteskoles kundeklub, kan du forvente at disse kommer ofter forbi din planteskole. Samtidig køber de for mere. Man kan tænke lidt på det som en investering i kunderne. Når man har en planteskole, er det jo noget sjovere først at sælge dem en hæk, og så efter lidt tid at sælge dem blomster og æbletræer osv. i stedet for kun at sælge én hæk. Der er altså en stor værdi ved at få nye kunder til at blive glade loyale kunder.
Loyale kunder er billigere at markedsføre sig til
En anden væsentlig fordel ved at have loyale kunder i din kundeklub er at de er langt billigere at markedsføre sig til. Dette er især tilfældet hvis de er medlemmer af din kundeklub. Med en kundeklub kan du f.eks. sende billig SMS markedsføring. På den måde kan du ramme specifikke målgrupper på det rigtige tidspunkt. Flere af butikkerne der benytter SMSKlub’ system ser oftest salget stige allerede 2 timer efter de har udsendt SMS markedsføring. Det er altså en målbar og effektiv markedsføringskanal. Hvis du har givet medlemmerne af din kundeklub en app er din planteskole også repræsenteret direkte på dine medlemmers telefon. Dermed har du muligheden for at udsende Push beskeder, fremvise din tilbudsavis og meget mere.
Send automatisk SMS markedsføring til alle der har købt en hæk
Et konkret forslag til hvordan du kan give dine kunder værdi er at give ekstra god brugs vejledning – Både i butikken men også efterfølgende. En god idé er at sende automatiske SMS’er, der påminder dine kunder om at det nu er tid til at klippe hækken, samt links til en video der forklare hvordan man bedst klipper en hæk.
Simpel opsætning af automatiske SMS kampagner i SMSKlub
Det lyder både tidskrævende og besværligt, men det er faktisk gjort nemt med SMSKlub. Du opsætter blot en gang en SMS kampagne, der skal afsendes til alle dem der har købt en hæk. Denne kampagne vil så fremover automatisk blive afsendt til de af dine medlemmer, som har købt en hæk – Nemmere bliver det ikke.
Omnichannel mulighed
Ved at udsende automatisk SMS markedsføring bruger du for alvor din kundeklub effektivt. Du giver dine kunder en ekstra værdi, som du kan implementere i resten af din markedsføring som en salgspointe. Samtidig benytter du også omnichannel markedsføring, hvor du rammer dine kunder gennem forskellige markedsføringskanaler.
Arranger kurser og aktiviteter for medlemmerne af din planteskoles kundeklub
Et andet konkret forslag til at øge kundeloyaliteten er at lave eksklusive arrangementer for medlemmer af din kundeklub. Du kan nemt og simpelt markedsføre dine arrangementer til din planteskoles kundeklub ved at udsende SMS markedsføring eller for den sags skyld og e-mail markedsføring.
Giv ud af din viden og inspirer dine medlemmer
Til disse arrangementer får du muligheden for at danne en relation til dine medlemmer, hvor du kan give dem vigtige tips og tricks, så de bliver mere bidt af havearbejde (og dermed køber mere ved din planteskole).
Lav skarpe tilbud til de fremmødte
Hvis du laver arrangementer, kan det også være en idé at lave nogle skarpe tilbud til de fremmødte medlemmer. Så kan du også lave direkte salg til arrangementet, hvor du kan vise dine nyeste produkter frem.
Begynd at bruge din kundeklub!
Der er altså mange muligheder hvor du med en kundeklub kan udbygge kundeloyaliteten, og fordelene ved de mere loyale kunder er at du sælger mere, samtidig med at du kan markedsføre din planteskole billigere.
Synes du at en kundeklub lyder interessant for din planteskole? Så kan du helt gratis og uforpligtende prøve en GRATIS demo af SMSklub herunder.