Kundeklub til vinhandlere der virker med din webshop og dit kasssystem
Som vinhandler er det vigtigt at have loyale kunder som kommer igen og igen. Et godt værktøj til netop at få loyale kunder, og ikke mindst få dem til at handle ved dig igen er en kundeklub. Her kommer vi med 4 gode muligheder til hvordan du kan bruge en kundeklub som vinhandler.
“Vin med mere” bruger en kundeklub fra SMSklub til at markedsføre sig til deres nuværende kunde – Både fra deres webshop og fysiske butik.
En kundeklub der virker med din webshop og fysisk butik
Det er anbefalesværdigt at være tilstede både online med en webshop og fysisk med en eller flere butikker. Derfor er det vigtigt at din kundeklub integrere både med din webshop og kassesystemet i din fysiske butik. På den måde kan du markedsføre dig til dine kunder uanset hvilken platform de kommer fra. Du kan altså give dine kunder en helhedsfornemmelse uanset hvordan de har interageret med din vinhandel – Nogle kalder det omnichannel, vi synes bare det er smart.
Brug din kundeklub til at markedsføre smagning af Vin/Gin/Rom/Portvin
En godt klassisk markedsføringsfremstød som vinhandler er at lave en smagning af Vin, Gin, Rom, Portvin, Champagne osv. Hvorfor? Ret simpelt fordi det virker, og dine kunder er mere villige til at købe, når de først har smagt på de forskellige produkter.
Konceptet er en genial idé, men den afhænger af, at der faktisk kommer nogle og deltager i din smagning. Så hvordan får man lige markedsført et smagnings arrangement som vinhandler? Man kan selvfølgelig bruge traditionelle metoder, som at få en annonce i avisen, og uddele flyers i butikken. Men når det kommer til stykket hvor mange fra din målgruppe rammer du egentlig på den måde.
Det er smart at benytte en kundeklub til at markedsføring. Du ved at disse kunder er interesseret i dine produkter. Med SMSklub kan du både udseende e-mail markedsføring og SMS-markedsføring ud til dine kunder. Du kan f.eks. også sende en kupon med 10% rabat til dem i samme omgang, og på den måde lokke endnu flere ned i butikken. Så brug din kundeklub i sammenspil med dine andre markedsføringsværktøjer.
Betalt medlemskab | Champagneklubben/Billigere vin
Du kan i SMSklub også lave grupper med betalende medlemmer. Hvis du f.eks. har lavet en medlemsgruppe, hvor medlemmerne betaler en månedlig pris for at være medlem og modtage eksklusive tilbud. Du kan nemt oprette en kundegruppe, og tilføje medlemmer til denne kundegruppe. Herefter kan du udsende markedsføring eksklusivt til de medlemmer der er i en valgt kundegruppe. Du kan også lave andre former for betalt medlemskab såsom, mere i bonus, mulighed for at købe limited edition, sjældne vine, billigere entre til smagninger m.fl.
Brug kuponer | Vis den nye vin grafisk eller brug det til kø tilbud
Med SMSKlub kan du nemt og simpelt oprette en kupon, og sende den ud til dine kunder i en SMS. Du kan bruge kuponer til at sende et billede af ny vin og lidt tekst om den. Du kan også sende en kupon hvis du har nogle kø tilbud. I sådan et tilfælde kan kuponen indløses nemt i butikken, og den kan kun bruges en gang.
Begynd at bruge din kundeklub!
Som vinhandler kan du altså markedsføre dig til din kundeklub på mange forskellige måder. Det handler bare om at komme i gang, og få nogle medlemmer. Det er nemt at få nye medlemmer til din kundeklub, du skal blot bede om deres telefonnummer når de handler, og indtaste det på kassen. Efterfølgende modtager kunden en SMS med et link, hvor de kan udfylde deres oplysninger. Er du interesseret i at prøve en kundeklub tilbyder vi at opsætte en GRATIS demo til dig – Klik herunder og kom i gang i dag.