Black Friday

Black Friday

Black Friday 2018 – Hvad gør du for dine medlemmer?


Flere og flere kunder spørger os, hvad vi synes de skal gøre op til Black Friday.

Her er vores råd helt klar. Dine kunder ved godt det er Black Friday, så gør mere ud at fortælle hvad du har af tilbud og nyheder til dine medlemmer end at fortælle dem det er Black Friday

Din seneste år har Black Friday taget Danmark med storm, hvert år bliver der meldt om nye rekorder både i fysiske butikker og på webshops.

Men mange butikker har en blandet følelse omkring Black Friday, er det endnu en dag vi skal give rabat?

Flere er også begyndt at proklamere kraftigt, at de ikke holder Black Friday, men rider med på muligheden for at markedsføre sig på den konto.

Hvad enten du er for eller imod Black Friday, så tag kundeklubben i brug og fortæl dine kunder, hvad der sker!


Dine medlemmer SKAL føle sig specielle


30% rabat,40% rabat, 50% rabat, vi ser det alle steder. Rabat er et super nemt budskab at kommunikere ud, men oftest er de viklet ind i en masse klausuler, så kunderne skal være virkelige skarpe for, at regne ud hvad der gives af rabat. Alternativt skal du lave rabat på hele butikken, og omvendt ved vi nok godt. at rabat ikke er den bedste forretning udfra et økonomisk synspunkt.

Lav istedet en række gode tilbud, der lokker kunderne til, og sørg for at være god til at lave mersalg af de varer, der ikke er sat ned. Du kan sagtens have begrænset tilbud i form af få varer, eller lav timetilbud på nogle få ting. Kunderne syntes det er sjovt og skal helt sikkert have lidt mere med hjem når de alligevel er ude at handle.

En anden oplagt mulighed er at give kunderne ekstra bonus på Black Friday. Giver du normalt kunderne 3% bonus som medlem af kundeklubben, kan du denne aften give 6% bonus til dine klubmedlemmer.

Modsat rabat sikrer bonus, at kunden kommer igen og handler. Rabat gør kun kunden glad her og nu, og de har glemt alt om det imorgen – bonus skal kunden komme igen for at få, så overvej om det ikke er den bedste mulighed.


Derfor skal du give DEM mere end DE regner med.


Hvordan gør jeg så det?

Send dem en SMS dagen før, hvor du gør dem nysgerrige! Fortæl dem at noget spændende eller vildt er på vej til netop dem, det vil sige gør SMSen personlig ved at skrive;

Hej “Navn” (Her fletter du navnet ind med flettefeltet Fornavn i SMS-sendere)

Det gør, at jeg som modtager føler, at det er mig og kun mig du skriver til.

På dagen når du åbner butikker sender du så medlemmerne en besked med, hvad der er helt specialt på Black Friday i din butik. Er det rabat? er det nyheder? Dobbelt bonus? eller måske et event for medlemmerne med et glas bobler eller lidt lækkert til ganen?

Gør det til en hyggelig dag

For det behøves faktisk ikke gå op i rabat, bonus eller tilbud.

Du kan gøre det til en hyggelig dag, hvor du giver dine kunder en oplevelse. Det husker de meget længere end rabat. Savner du inspiration? Så kan det gøres meget simpelt, lav lidt kaffe eller stil nogle forfriskende bobler frem, noget lækkert chokolade eller et par småkager gør meget ved hyggen, og så giv dig tid til at hjælpe, vejlede og forkæle dine kunder.

Vil du gøre mere ud af det, kan du sørge for at der kommer en udefra og vejleder dine kunder eller holder et foredrag, f.eks. kunne du få en atlet til at komme i din sportsbutik, eller en stylist i din tøjbutik.


Husk at du kan tidsbestemme din afsendelse

Tidsbestemt SMS-afsendelse

I vores SMS sender kan du indstille dato og tidspunkt for hvornår SMSen skal afsendes, så derfor kan du allerede nu planlægge, hvornår din næste kampagne præcist skal afsendes.


Men ved alle ikke det er Black Friday?


Jo! alle ved det er Black Friday, så jeg behøves ikke gøre noget?


Korrekt – alle ved det er Black Friday!

Forkert – Du skal gøre noget! Alle ved det er Black Friday, så der er stor konkurrence om kunderne, fortæl dine kunder hvad der sker hos dig, ellers kan du være sikker på nabobutikken fortæller, hvad der sker hos dem og kunderne besøger dem istedet.

Du vil vel gerne have de besøger dig? Se hvor let du kan sende en SMS Kampagne til dem her.

Hvad er din åbningstid?

Som minimum, så fortæl dine kunder, hvornår du holder åbent, i centeret du er i, eller i handelsstandsforeningen har I måske specielle åbningstider, fortæl dine kunder det, så de husker at komme forbi dig på Black Friday.


© SMSKlub ApS

Sælg mere med vores 3 Tips

Tilmeld dig og modtag vores whitepaper med 3 effektive salgstips

Tak for at du downloadede vores whitepaper. Du modtager det på din e-mail i løbet af få minutter.