Lær at få kunder ned i din butik med 160 tegn i en SMS

Lær at få kunder ned i din butik med 160 tegn i en SMS

160 tegn er hvad der kan være i en SMS. Det er de 160 tegn du skal bruge for at skabe interesse for dit produkt, skabe troværdighed og samtidig opfordre dem til at handle på det budskab du har sendt til dem.

Lær hvordan du udnytter 160 tegn til at få kunder i butikken.

Det lyder svært, men det er noget du kan lære. Brug vores eksempler til at hjælpe din kreativitet på vej.

I vores første eksempel ser vi både en god overskrift, som vækker interesse, og som samtidig fortæller hvilken dag det foregår. Der vises hvilket gode tilbud der er, og der opfordres til at man ses. Det er sådan det skal gøres.

Her og nu udsalg!
300 flotte vindjakker fra kr. 100,- kun søndag den 29.9 hos Jensens Mode i Indkøbscentret. Vi ses!

Et andet eksempel der er kortere endnu. Husk at kort er godt når det handler om markedsføring via SMS. Du skal gå fra budskab til handling meget hurtigt.

Kom og fejr vores fødselsdag med os. Køb for min. 500,- og få en billet til biografen.

Mind dine kunder om deres Bonus!

Et andet godt eksempel er at du kan bruge SMSKlub.dk til at minde folk om, at de har optjent nok bonuspoint, og at de nu kan indløse denne bonus. Det kunne se sådan her ud:

Bonus! Du har nu købt 5 kopper kaffe, og den næste kop er dermed gratis. Kom ned i butikken og vis den her SMS for at indløse din bonuskaffe

Selvom det er kort, kan det godt blive personligt

Med vores system kan du helt automatisk flette kundens navn ind i din SMS, så beskeden bliver personlig.

Hej {navn}!
Vi er i ekstra godt humør og giver 50% på alle jeans i butikken i dag

I feltet {navn} bliver kundens navn automatisk sat ind, således at du ikke selv skal sidde og tilføje hvert enkelt navn.
Det skaber et bånd til kunden, at du bruger deres personlige navn, og i mange butikker oplever vi at man som butik allerede er på fornavn med sine stamkunder, så hvorfor ikke bruge det i din SMS også?

God dag jeg hedder Mads

Vi har også set rigtigt gode resultater, hvis du tilføjer dit eget personlige navn til din SMS, således at det kommer til at se sådan her ud:

Hilsen Mads, {butiksnavn} i Kolding

Det er selvfølgelig både en god måde at præsentere sig selv på, med fornavn, overfor de kunder som ikke er stamkunder endnu, men det er naturligvis også en fin måde at hilse på sine stamkunder på.

Man kan eventuelt kombinere det, så man siger at:

Hej, Det er Mads som står i butikken i dag, hvis du kommer herned og siger hej, så vil jeg vise dig alle nyhederne inden for herremode.

Kort og godt

Med de 160 tegn gælder det om at spare på tegnene, og hvis du så oven i købet gerne vil linke til en vare du har på din hjemmeside + at du har et salgsbudskab, så bliver pladsen endnu mindre, da linket jo også skal fylde i den SMS!

Her kan vi anbefale at du bruger tjenester som gør dine links mindre. De laver en slags forkortelse af dit link, så det i stedet for at fylde 100 tegn, kan komme helt ned på 15-20 tegn. Der er flere af den slags tjenester at vælge imellem, Google har deres egen tjeneste goo.gl som vi kan anbefale.

Brug mere end 160 tegn i din SMS.

1 SMS fylder 160 tegn, men skal du bruge mere end det, begrænser vi dig ikke. Når du sender en SMS i din SMS Kundeklub, kan du hele tiden se hvor mange tegn du har tilbage.

Bruger du mere end 160 tegn, vil det rent teknisk blive sendt som flere beskeder, men når dine kunder får beskeden vist på deres telefon, er beskeden samlet igen, og de opdager ikke det er flere beskeder.