Skal du pause din SMS markedsføring i sommerferien ?
Det korte svar er selvfølgelig nej!
Vi har gennemgået data fra 2023, og kommer her med vores bedste bud på hvilken dag i sommerferien du bør markedsføre dig!
Lidt baggrundsdata
De kunder der tillader os at analysere på deres data har vi kigget på. Det dækker over omsætning blandt kundeklubmedlemmer. Altså dem du kan nå med den direkte markedsføring som SMS eller E-mail.
Vi har kigget på skolernes sommerferie 2023, og fundet den bedste uge, og den bedste dag. Den dag med størst omsætning.
Du skal sende din SMS Kampagne: 1. juli 2024
Husk: Med SMS rammer du dine kunder direkte og du kan påvirke dem til at gøre noget impulsivt. Et godt tidspunkt vil være at sende kampagnen lige over middag, så du rammer dem der allerede har fri, og er top-of-mind hos dem der stadig er på arbejde.
Data viser også: Kunder handler hele ferien
En interessant detalje er at vi kan se at selvom omsætningen pr. kunde falder henover ferien, køber en gennemsnitskunde stadig det samme antal varer.
Den simple forklaring kan være at kunderne købner flere basis ting. Ting de har brug for eller skal have med på ferien, f.eks. de ekstra strømper, en enkelt paperback, eller det sidste solcreme.
Derfor kan det give god mening at have fokus på kundernes basisvarer resten af ferien. Husk at servicere de kunder der husker dig – ergo loyale kunder.
Tjek dine egne data!
Alle brancher er forskellige, og vores data er et udsnit af en række forskellige brancher, så husk at holde det op imod dine egne tal.
Vi har heldigvis gjort det nemt at se disse data i SMSKlub, vælg en periode og du vil få indsigt i omsætning, antal kunder og basketsize.